Clurtchen slipper ikke
- Henning Dahlgren
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #4997
av Henning Dahlgren
Clurtchen slipper ikke opprettet av Henning Dahlgren
TD`n min vil ikke ut i År.
Den var slik i fjor også, men da satte jeg inn en lekt mot clurtcen og mot setet. Dette sto slik i noen dager og da var den grei. Startet opp , satte den i gir og skjørte ut. Den var da fin i hele fjor sommer. Men nå virket ikke det trikset. Jeg kjørte motoren varm og fram med lekta. Nå har den stått en uke uten at det hjalp.
Den henger på og jeg kan kjøre bilen ut og inn på gir uten tenningen på med selvstarteren. IKKE BRA. Er den noen som har et godt råd?
Den var slik i fjor også, men da satte jeg inn en lekt mot clurtcen og mot setet. Dette sto slik i noen dager og da var den grei. Startet opp , satte den i gir og skjørte ut. Den var da fin i hele fjor sommer. Men nå virket ikke det trikset. Jeg kjørte motoren varm og fram med lekta. Nå har den stått en uke uten at det hjalp.
Den henger på og jeg kan kjøre bilen ut og inn på gir uten tenningen på med selvstarteren. IKKE BRA. Er den noen som har et godt råd?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #4999
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Clurtchen slipper ikke
En tanke....
Om du setter bilen på noen solide bukker bak, starter bilen og ruser den litt opp og så mens du holder clutchen inne trykker hardt på bremsen.... Da får du er sjokk på clutchen som dermed kanskje løsner.... :unsure:
Alternativt kan du nappe til håndbrekket om det er godt...
halvor
Om du setter bilen på noen solide bukker bak, starter bilen og ruser den litt opp og så mens du holder clutchen inne trykker hardt på bremsen.... Da får du er sjokk på clutchen som dermed kanskje løsner.... :unsure:
Alternativt kan du nappe til håndbrekket om det er godt...
halvor
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #5001
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Clurtchen slipper ikke
Henning,
dette er et vanlig problem som jeg har hatt på både MGA og MGB. Spesielt på MGA og tidlige MGB uten tetningsring bak på veiva. Dette vil jo også gjelde MG TD. Jeg pleier å gjøre som Halvor sier, sette bilen på bukker bak, starte opp i gir og ruse litt. Når svinghjul og clutch etterhvert blir varmt fra motoren vil det løsne. Skulle den ikke løsne av seg selv kan du gjøre som Halvor foreslår: rus bilen og trykk inn bremsen. Som oftest vil den da komme med et smell.
dette er et vanlig problem som jeg har hatt på både MGA og MGB. Spesielt på MGA og tidlige MGB uten tetningsring bak på veiva. Dette vil jo også gjelde MG TD. Jeg pleier å gjøre som Halvor sier, sette bilen på bukker bak, starte opp i gir og ruse litt. Når svinghjul og clutch etterhvert blir varmt fra motoren vil det løsne. Skulle den ikke løsne av seg selv kan du gjøre som Halvor foreslår: rus bilen og trykk inn bremsen. Som oftest vil den da komme med et smell.
- Henning Dahlgren
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #5002
av Henning Dahlgren
Besvart av Henning Dahlgren i emne Clurtchen slipper ikke
Tuen takk for fine svar. Dette må prøves når jeg kommer opp på plassen Hvor TDn hviler.
Kommer tilbake med løsningen etter prøve. mvh Henning
Kommer tilbake med løsningen etter prøve. mvh Henning
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
9 år 1 måned dager siden #5004
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Clurtchen slipper ikke
Det beste knepet er å ta en kjøretur eller fem gjennom vinteren hver gang føreforholdene tillater det

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.186 sekunder