Startproblem på min MGTD 1953
- Gisle Gunset
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4128
av Gisle Gunset
Startproblem på min MGTD 1953 opprettet av Gisle Gunset
Trenger råd og tips. Har vært ute å prøvekjørt min TD 1953 Motoren har gått som ei klokke, har vært lettstartet hele tiden. Har ikke hatt noen problemer. I går var jeg på en times kjøretur, flere stopper under veis uten startproblemer. Bilen stoppet når jeg skulle parkere og ville ikke starte etterpå.
Har byttet bensinpumpe da det kunne virke som den ikke fikk nok bensin. Har byttet Coil
Bilen startet opp etter at jeg byttet bensinpumpe og fungerte bra i ca. 2 mil, når jeg kom hjem stoppet den når jeg åpnet garasjeporten.
I dag startet den og gikk på tomgang i 10 min uten problemer. Nå har jeg også byttet Coil. Motoren har startet et par ganger men går bare ca. 1 minutt før den stopper.
Hjelp trenger råd, sesongen har jo begynt!
Har byttet bensinpumpe da det kunne virke som den ikke fikk nok bensin. Har byttet Coil
Bilen startet opp etter at jeg byttet bensinpumpe og fungerte bra i ca. 2 mil, når jeg kom hjem stoppet den når jeg åpnet garasjeporten.
I dag startet den og gikk på tomgang i 10 min uten problemer. Nå har jeg også byttet Coil. Motoren har startet et par ganger men går bare ca. 1 minutt før den stopper.
Hjelp trenger råd, sesongen har jo begynt!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Gisle Gunset
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4129
av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Startproblem på min MGTD 1953
Har nå funnet ut at det ikke er gnist på stifter, selv om jeg har byttet Coil. Noen som kan dette bedre en meg som kan komme med forslag.
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4130
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Startproblem på min MGTD 1953
Elektronisk tenning. Det ordnet MG-Service i min TD og jeg kjente ikke bilen igjen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4131
av Jon Fredheim
Fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kondensator, stiftegap...
Besvart av Jon Fredheim i emne Startproblem på min MGTD 1953
Gisle Gunset skrev: Har nå funnet ut at det ikke er gnist på stifter, selv om jeg har byttet Coil. Noen som kan dette bedre en meg som kan komme med forslag.
Fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kondensator, stiftegap...
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4134
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Startproblem på min MGTD 1953
Har hatt rapporter på mange lignende problemer de siste to årene. Ser ut som om de som fyller 95 oktan bensin med etanol tilsetning har slike problemer grunnet fordampning av etanolen i bensinsystemet. Typisk er at man kjører bilen til en butik, kafe e.l. parkerer bilen i solen og når man kommer tilbake etter noen minutter vil bilen ikke starte. Jeg har da anbefalt at man fyller Shell V-power 98 (tror den heter det) siden denne såvidt jeg har fått opplyst ikke inneholder etanoltilsetning. Dette har løst problemet for mange, men i ditt tilfelle kan det jo også være andre ting. Det første man mistenker ved manglende start ved varm motor er jo coil eller kondensator, men dette har du jo allerede skiftet?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 2 måneder dager siden #4135
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Startproblem på min MGTD 1953
Ser av et senere innlegg fra deg at du har funnet ut at du ikke har gnist ved stiftene og da er feilen antagelig i kondensator eller den lille ledningen som går fra kondensator/stift og bort til kanten av fordeleren (der hvor coilledningen tilkobles). Når du ikke har gnist ved stiftene, har du da sjekket at du har strøm inn til fordelern via coilen? Det kan jo være slik at du har en situasjon hvor spenningstilførselen til coilen blir borte. Kan da være dårlig kontakt et sted eller en dårlig tenningsbryter. Lykke til.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.259 sekunder