MGB stabilisator stag på min 1954 TF1500

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 3 måneder dager siden #4052 av Jan Emil Kristoffersen
MGB stabilisator stag på min 1954 TF1500 opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Nå har jeg endelig blitt ferdig med å montere et 5/8 stab stag foran på TFen. Dette krever bytte av fjærpanner til MGB type. Polyuretan foringer på nedre lenkearmer montert samtidig. MG td og TF har omtrent identisk forstilling som MGB, så det er bare en skrujobb. Alt ser fint ut etter gårskveldens siste dugnad, og nå håper jeg på sol i helgen så litt skikkelig kurvekjøring kan teste ut om krengetendenser er redusert. Om dere stusser på lange bolter på gummifestene på rammen er det fordi jeg her må lage nye braketter for å få på plass "The dual Wind tone Lucas horns", som må flyttes når et stab stag monteres på en TF. Spesielt tilpassede K&N luftfilterinnsatser (trangt på en TF!) er også på plass; regner med å stjele noen Hk med det og - de originale filterinnsatsene fra Vokes of Guildford har relativt høy motstand. Regner med å måtte fete opp forgasserblandingen og.

Kommer tilbake med en road test rapport! :woohoo:

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 3 måneder dager siden #4061 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne MGB stabilisator stag på min 1954 TF1500
Gårdsdagens finvær måtte brukes til helt andre ting, men i dag tidlig ble sidevinduer og kalesje satt opp og i vei bar det med "Vera" utover gamle Mossevei. Null grader og tørr vei ble raskt til tungt snevær. Men med nye Vredestein sommer radialer ga jeg jernet og pressete henne god i svingene. Endringen var meget merkbar! Svært lite ruling og krengning nå, med 5/8 MGB stab stag foran. Dette er virkelig en modifikasjon som kan anbefales, krever ikke spesialverktøy, bare tålmodighet og de rette bitene. Jeg kjøpte mine biter fra Peter Edney fordi han også til byr spesielt tilpassede nedkappede og sveisede staglenker til fjærpannene.

Det ble ellers en ordentlig trivelig tur, med varmeapparatet på full bris og god musikk over høytaleren ( Bluetooth Logitech + Iphone) hadde jeg og Vera det som plommen i egget! Kunne til og med ta frem min klassiske isskrape med upassende reklame...

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.278 sekunder
Forumløsning av: Kunena