Turtellerkabel
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #3027
av Raymond Wardenær
Turtellerkabel opprettet av Raymond Wardenær
Jeg fikk røket vaieren i turtellerkabelen i fjor, og forsøker nå å få ordnet saken. Ikke lett. Det viser seg nemlig at da jeg fikk satt inn ny dynamo for et par pår siden, ble den gamle traktordynamoen som satt i bilen erstattet . av en ny traktordynamo! Det var ikke jeg klar over før jeg nå forsøker å sette inn ny kabel. Speedometerservice på Torshov har lagt ned, og jeg brukte Lichtfield i England for å få ny speedometerkabel. Finnes det ingen som driver med slikt her i landet?
Grunnenh til at vaieren røk, kan være at gearet på dynamoen går i rett vinkel, slik at det blir stor slitasje der kabelen går ut av dynamoen. Å skifte den relativt nye dynamoen til slik den ser ut originalt kommer på nesten 4000 kroner. Ergerlig å måtte gjøre det også.
Jeg legger ved et bilde jeg tok i dag.
Grunnenh til at vaieren røk, kan være at gearet på dynamoen går i rett vinkel, slik at det blir stor slitasje der kabelen går ut av dynamoen. Å skifte den relativt nye dynamoen til slik den ser ut originalt kommer på nesten 4000 kroner. Ergerlig å måtte gjøre det også.
Jeg legger ved et bilde jeg tok i dag.
Vedlegget ble ikke funnet
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #3029
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Turtellerkabel
Jeg har en original Lucas C39 med turtelleruttak i rompa liggende på hylla
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3037
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Turtellerkabel
Jeg tenkte jeg skulle ringe deg om dette, men finner ikke telefonnummer i katalogen. Kan du ikke sende meg en mail? rwardena@online.no
- Tore Lie
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3039
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Turtellerkabel
Jeg tror kanskje at Bilinstrument service, Gladengveien 3 b, 22 67 49 90, viderefører en del av det som Speedometerservice drev med. På den forrige nettsiden deres lå det flere bilder fra Speedometerservice.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3040
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Turtellerkabel
Takk for det, Tore. Dersom jeg spanderer ny dynamo (igjen), har Kjell de rette kablene.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.195 sekunder