TDen er ute, flere oppgaver venter
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2943
av Raymond Wardenær
TDen er ute, flere oppgaver venter opprettet av Raymond Wardenær
I dag kom min TD ut av låven og ble kjørt til garasjen i Oslo. Det mest positive var at den startet omtrent med én gang, og gikk veldig fint når den ble varm.
Jeg sjekket oljen før jeg kjørte, men fikk ikke låst fast panseret igjen. Det har vært vanskelig siden jeg kjøpte bilen. Jeg trykker lokket hardt inn, vrir på håndtaket, men mekanismen griper ikke fatt. Jeg har strevd veldig mye med akkurat dette. Noen tips?
Da jeg satte inn bilen i november husker jeg at jeg ikke fikk til å legge kalesjen riktig på plass, med den følge at tonneaucoveret ikke rakk til alle festetappene. Vi var to som prøvde å ordne dette utenfor låven, men vi måtte gi opp. Jeg prøvde da å sette på taket, men det nådde slett ikke fram til festene på vinduet. Dermed måtte jeg kjøre åpent til Oslo, og så begynte det å regne. Ingen god start på sesongen
Det kan virke som en kløne som meg ikke skal eie denne vakre bilen, fordi det er litt for mye som må ordnes...
Jeg sjekket oljen før jeg kjørte, men fikk ikke låst fast panseret igjen. Det har vært vanskelig siden jeg kjøpte bilen. Jeg trykker lokket hardt inn, vrir på håndtaket, men mekanismen griper ikke fatt. Jeg har strevd veldig mye med akkurat dette. Noen tips?
Da jeg satte inn bilen i november husker jeg at jeg ikke fikk til å legge kalesjen riktig på plass, med den følge at tonneaucoveret ikke rakk til alle festetappene. Vi var to som prøvde å ordne dette utenfor låven, men vi måtte gi opp. Jeg prøvde da å sette på taket, men det nådde slett ikke fram til festene på vinduet. Dermed måtte jeg kjøre åpent til Oslo, og så begynte det å regne. Ingen god start på sesongen

Det kan virke som en kløne som meg ikke skal eie denne vakre bilen, fordi det er litt for mye som må ordnes...
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jørgen Topp
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2945
av Jørgen Topp
Besvart av Jørgen Topp i emne TDen er ute, flere oppgaver venter
Hei!
Jeg hadde samme vanskeligheter med å låse panseret fast. Det viste seg at jeg måtte bøye litt på "mothaken"som sitter nede på rammen. Jeg bøyde de litt utover og dermed fikk festekroken tak.
Jeg hadde samme vanskeligheter med å låse panseret fast. Det viste seg at jeg måtte bøye litt på "mothaken"som sitter nede på rammen. Jeg bøyde de litt utover og dermed fikk festekroken tak.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2946
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne TDen er ute, flere oppgaver venter
Hei Jørgen,
det gjorde jeg også akkurat nå. I tillegg hadde midtprofilen på panseret hoppet ut av festet ved vinduet, så det måtte på plass. Jeg skulle ønsker det fantes en løsning på dette stadig tilbakevendende problemet! Men nå har jeg i alle fall fått lukket panseret skikkelig.
På BBS fikk jeg mange råd om a la bilen stå ute i sola en god stund, slik at taket ble varmet
opp og kanskje dermed kunne strekkes fram til frontruta. De fleste tenkte nok ikke på hvor jeg bodde, men en fortalte de andre det:
"Len,
Put the car in the sun? Remember, this is Norway. They may not see sun for months yet. <grin>"
det gjorde jeg også akkurat nå. I tillegg hadde midtprofilen på panseret hoppet ut av festet ved vinduet, så det måtte på plass. Jeg skulle ønsker det fantes en løsning på dette stadig tilbakevendende problemet! Men nå har jeg i alle fall fått lukket panseret skikkelig.
På BBS fikk jeg mange råd om a la bilen stå ute i sola en god stund, slik at taket ble varmet
opp og kanskje dermed kunne strekkes fram til frontruta. De fleste tenkte nok ikke på hvor jeg bodde, men en fortalte de andre det:
"Len,
Put the car in the sun? Remember, this is Norway. They may not see sun for months yet. <grin>"
- Helge Odden
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2948
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne TDen er ute, flere oppgaver venter
Anbefales og ha kalesjen stående oppstrekt under vinterlagring da krymper den ikke.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2949
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne TDen er ute, flere oppgaver venter
Takk for det, Helge, jeg forstår det nå, selv om jeg aldri har hatt det tidligere år.
- Åsmund Martinsen
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2951
av Åsmund Martinsen
Besvart av Åsmund Martinsen i emne TDen er ute, flere oppgaver venter
Hei, en bekjent av meg hadde samme problem men sin Austin Healey, men han var nok mer uheldig enn deg. Han brukte også kraft på å stramme noe som førte til at frontruta sprakk. Noe til ettertanke?
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.194 sekunder