Selvmordsdører

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2518 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Selvmordsdører
Raymond,

jeg har ikke noe liggende , men ser at Biltema har gammeldagse hasper (a la gammeldags utedodør) i forkrommet messing til Kr. 70,-. Fire treskruer, en syl og en skrutrekker så er problemet løst på en enkel, billig og morsom måte. De har også et låsbeslag med innebygget lås i forkrommet utførelse som også kan brukes.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2519 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Selvmordsdører
Bjørn Erik, jeg bestilte fra USA!

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2524 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Selvmordsdører
Denne tråden vekker minner fra min aller første tid som MG-eier, rundt 1970. Bilen var en 1938 TA, hjemmerestaurert etter beste evne med det som var mulig å få til på den tiden.
TAen hadde vært i grøfta med to engelskmenn på tur i Norge, etter det satte de den like gjerne igjen her.

Krasjet hadde nok gjort rammen enda litt mykere enn disse rammene pleier å være. Sammen med ganske slitte dørlåser gjorde det at dørene fløy opp stort sett hele tiden. Spesielt på grusvei med vaskebrett, slik som rundt hytta vår, hadde det stor underholdningsverdi.

Nå hadde jeg rigget bilen med motorsykkelskjermer foran og to lærremmer over panseret, så løsningen på dørproblemet ble en lærrem i løkke, festet med treskrue rett i karosseriet over dørlåsen. Det var bare å hekte remmen over døråpneren. Når døren spratt opp kom den bare noen få centimeter ut, og kunne lukkes igjen med et rutinert lite rykk. Og TAen er smal, så høyre og venstre dør gikk like greit.

Sporten var ellers å gå inn og ut av bilen uten å åpne dørene i det hele tatt. Men dette er en del år og kilo siden…

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2533 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Selvmordsdører
Delen er allerede sendt fra USA. Jeg valgte en megel enkel utgave:
fromtheframeup.com/uploads/TT_AC114_Door_Safety_Latch.pdf

• Bjørn Erik Johannessen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2534 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Selvmordsdører
Enkleste og absolutt peneste og mest diskret løsning etter min smak også. ;) Ingenting som "henger og slenger" slik mine kroker gjorde. Lykke til :cheer:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.177 sekunder
Forumløsning av: Kunena