Uttaket til turtellerkabelen

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1595 av Raymond Wardenær
Uttaket til turtellerkabelen opprettet av Raymond Wardenær
Jeg har nå en dynamo med et uttak i enden som har et gir, slik at kabelen kommer opp vinkelrett på dynamoen. Nå har wiren røket, og jeg er blitt fortalt at det beste ville vært om kabelen gikk rett ut av dynamoen, for å unngå at den får den kraftige bøyen. Det er kanskje den som har gjort at wiren i kabelen røk.
Er det noen som har en idé om hvordan dette kan løses? Og hvor jeg kan få utført slikt arbeid i Oslo når Speedometerservice ikke lenger finnes?
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt. Grunn: Skrivefeil

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1597 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Uttaket til turtellerkabelen

Vedlegget ble ikke funnet

Dette er bildet av dynamoen din. Den er uoriginal. Den dynamoen som skulle ha stått der har en girboks i enden. Få fatt i en original dynamo

Vedlegget ble ikke funnet

Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1600 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Uttaket til turtellerkabelen
Det har jeg også rådet Raymond til Truls. Vi så på muligheten for å benytte et vinkeldrev slik som brukt på MGB for å få uttaket rett bakover, men han måtte jo fortsatt benyttet den originale gearkassen for å få riktig utveksling og dreieretning på wiren for korrekt visning av turtallet.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1602 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Uttaket til turtellerkabelen
Dynamoen på min bil er helt ny. Det koster å kjøpe enda en. Og her er bildet av min dynamo.
Eller kanskje det er denne jeg hadde før jeg fikk en ny? Men det er nå en vifte på den jeg har nå. Hvor har du fått bildet av min dynamo?
Hilsen forvirret.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Raymond Wardenær.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1605 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Uttaket til turtellerkabelen
Jeg trenger egentlig bare vaieren.
Jeg tok en tur til Bosch i dag, det var de som leverte dynamoen. De kunne ikke hjelpe. Nå tror jeg at det jeg kn greie meg med er en vaier inni kabelen, men slikt får man vel ikke løst, eller?

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1606 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Uttaket til turtellerkabelen
Dynamoen ser akkurat ut som den som sitter i min gamle Ferguson-traktor. Prøv hos Økonomideler as , der har de både dynamoer med vinkeldrev og vaiere i ulike lengder

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.219 sekunder
Forumløsning av: Kunena