Fordeler MG TF 1500 55mod

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1415 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Sv: Fordeler MG TF 1500 55mod
Min 54 TF1500 har en fordeler som ikke virker og slarkete, men uansett ble det ny bil når jeg byttet tilPertronix elektronisk tenning. Kjører med statisk timing 8 grader før ØDP.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1416 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Fordeler MG TF 1500 55mod
Anbefaler deg og alle andre som monterer Pertronix å ta vare på alle delene som demonteres fra fordeleren og ha disse liggende i bilen. Jeg har montert et tyvetalls slike og solgt enda flere og har hatt to tilfelle av at de har sviktet, tilsynelatende helt uten grunn. I begge tilfelle ble bilene parkert og tenningen var død når bilene skulle startes igjen. For øvrig har du helt rett i at Pertronix virker svært bra, spesielt på slitte fordelere og ved å ha alle delene man tok ut ved monteringen med seg kan man enkelt bytte disse tilbake om man skulle få et driftsstopp langs veien. Det fine med dette systemet er at det ikke gjøres permanente endringer i fordeleren.

• Jan Morten Ødegaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1621 av Jan Morten Ødegaard
Besvart av Jan Morten Ødegaard i emne Sv: Fordeler MG TF 1500 55mod
Prøvde å få tak i en bytte fordeler fra mgbitz.com de var dessverre tomme og fikk ikke inn før om ca 4 uker. Det kunne jeg ikke vente på så jeg bestilte en Lucas 25D fordeler fra moss-europe.co.uk. Jeg installerte denne enkelt og bilen går som en drøm. Det reddet sommeren for min del. :)

• Finn Brynildsrud
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #1707 av Finn Brynildsrud
Besvart av Finn Brynildsrud i emne Fordeler MG TF 1500 55mod
Har ikke vært på forumet på en stund.
Moss US ser ut til å ha løse hylser. Ellers kan det ikke være spesielt vanskelig å lage en hvis jeg får målene.

Er det kurant å bygge om med annen type fordeler så lenge man har klemskrue i blokken og ikke en clamp under fordeleren?

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.228 sekunder
Forumløsning av: Kunena