Spenningsstabilisator 12V til mob lader/GPS ustyr

• Vidar Lillehagen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 uker dager siden #4291 av Vidar Lillehagen
Hei,
for langkjøringer, lader jeg opp ekstern elektronikk ( mob/GPS) via et sigarett uttak som er koplet direkte over batteriet på min -65 Midget.
Der varierer ladespenningen mye, og kan være oppe i 15,8V max. i kortere perioder. Vil ikke tukle med regulator boksen.(er forøvrig ny)

Noe av utstyret man kan koble til tåler ikke så høy spenning.

Er på jakt etter en løsning som kan holde stabil spenning rundt 12-13,8V.Og som ikke lader ut batteriet når tenningen er av.Må da tåle innspenning på rundt 16VDC.
Jeg kan koble uttaket etter tenningsnøkkelen, men behøver en billig løsning allikevel.

Noen som har kjøpt en eller annen "dings" som er brukbar ? Jeg har minus til chassis.

Forslag imøtesees med takk :cheer:

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Knut H. Ødegaard
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 uker dager siden #4292 av Knut H. Ødegaard

• Vidar Lillehagen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 uker dager siden #4293 av Vidar Lillehagen
Besvart av Vidar Lillehagen i emne Spenningsstabilisator 12V til mob lader/GPS ustyr
OK, takk for input, fant en rimeligere : www.maxfritid.no/index.php?page_id=1226&...oduktinformasjon&f=1

Takk. ;)

• Helge Ligaard
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 5 måneder dager siden #4788 av Helge Ligaard
Besvart av Helge Ligaard i emne Spenningsstabilisator 12V til mob lader/GPS ustyr
Biltema har en som går til både 12V og 24V med 2 USB-uttak.

Helge Ligaard

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 5 måneder dager siden #4789 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Spenningsstabilisator 12V til mob lader/GPS ustyr
Jeg trodde lade-enhetene til GPS, mobiltelefoner og lignende hadde integrert overspenningsvern? Kjørte lange turer med IPhone/Navigon koblet til "ufiltrert " 12 V uttak på min gamle 54 mod TF. Så ingen skade på elektronikken av det. Hvis dette er et reelt problem må vel det samme gjelde bilradio?

Mvh

Jan Emil

• Mark Ratcliff
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 5 måneder dager siden #4790 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Spenningsstabilisator 12V til mob lader/GPS ustyr
Jeg har kjørt lenge med telefon, nettbrett eller mp3 spiller koblet til i MGBen min. Jeg har aldri sett tegn til problemer.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.207 sekunder
Forumløsning av: Kunena