Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading

• Vidar Lillehagen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 dager dager siden #3249 av Vidar Lillehagen
Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading opprettet av Vidar Lillehagen
Hei.
Jeg har skiftet batteri, stifter på dynamo, viftereim, polariser dynamo, sjekket at jeg har masse spenning fra dynamo før regulator. Men fremdeles har jeg for lav ladespenning over batteriet. Jeg må lade opp batteriet innimellom, selv om jeg kjører lengre turer.
Er det noen som har erfaring med dette ? dette har vært siden jeg overtok bilen 3 å siden...
Tyder dette på en dårlig dynamo ?
Er det regulatorboksen som må justeres opp kanskje? Noen som kan være behjelpelig med å finne ut av hva som kan gjøres med dette dette ? Evt noen som har gjort dette før ?

Er dumt å drasse med seg laderen på sommerens MG tur ...

Håper på tips her :)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 dager dager siden #3250 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading
Ser at du ikke skriver noe om at du har skiftet regulator så det letteste for å komme et trinn videre er å bytte denne. Koster bare rundt Kr. 3-400 og er kjent for å lage problemer med dårlige kontakter etc. når den får noen år på baken. Oppjustering av den gamle er som oftest ikke lønt verd da den kan ha feil i kontaktpunkter etc. som ikke fanges opp i justeringen og så er du like langt.

• Vidar Lillehagen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 dager dager siden #3268 av Vidar Lillehagen
Besvart av Vidar Lillehagen i emne Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading
ok, kanskje en god ide.
Er disse ferdig justert ? slik at det bare er å skifte ?

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 dager dager siden #3270 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading
Ja, de er ferdig justert. Bare å sette inn. Det finnes to hovedtyper, en med to spoler og en med tre. Den med tre leveres enten med et buet lokk med en holdefjær over og den andre har et mer firkantet lokk som er festet med skruer. Hvilken du skal ha finner vi ut av delekatalogen bare du har chassinummeret. Midget har en mengde varianter på mange av delene, men ut fra chassinummeret finner man greit ut hva du skal bruke.

• Vidar Lillehagen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 11 måneder dager siden #3310 av Vidar Lillehagen
Besvart av Vidar Lillehagen i emne Dynamo/regulator - nytt batteri, dårlig lading
Autoclassic hadde 1 på lager som jeg satte inn. Nå har jeg korrekt lading ja ....
Takker for tips.

Case solved, case closed :woohoo:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.229 sekunder
Forumløsning av: Kunena