MGA restaurering

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #99 av Kenneth Gustavsen
MGA restaurering opprettet av Kenneth Gustavsen
MGA'n trenger en full restaurering. Bilen ble plukket fra hverandre for endel år siden og er nå en rullende ramme med karosseri på. Jeg har nå bestemt meg for å sette bort jobben med å få den ferdig. Tanken har lenge vært å sende den til Bob West, men dersom noen har andre gode forslag, mottas disse med med takk. Håpet er at bilen kan påbegynnes om ikke alt for lang tid. Det gjenstår en del karosseriarbeid og jeg vil ikke ha en "sparkelskulptur". Jeg har masse nye deler, men det mangler fortsatt endel. Jeg er forberedt på dette vil KOSTE. Evt. erfaringer med Bob eller andre er ønskelig. Send gjerne Mail hvis du vil være mer anonym enn her inne. Mail: mga1500rdst@yahoo.no.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #134 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Sv: MGA restaurering
Bilen vurderes solgt isteden. Det er en '57 1500 roadster. Motor er en 5-lagret 1800 Mgb med overhalt topp. Masse nye deler som ny grå innredning og svarte tepper (seterammer mangler), rustfri eksos, 5 stk lakkede eikefelger, grill, alle knotter og radiodeksel til dashbord, mange gummipakninger osv. Bilen var kjørbar og på skilter helt til den ble demontert. Hva kan den være verdt hvis jeg selger den? Dette er ikke ment som en salgsannonse, men jeg vil gjerne ha noe å gå etter før jeg evt. annonserer den.

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #135 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Sv: MGA restaurering
Hei
Hvor mange runder er det på Bislet? :) :)
Neida, men tror ditt spørsmål ikke er bare helt enkelt å svare på.
Du må nesten se dette i en sammenheng med hva du selv har betalt, deler osv..
så kommer selvfølgelig tilgjengelighet og muligheter for å frakte bil til ny eier..
Normalt vil du nok få vesentlig mindre for bilen en når den var kjørbar
Masse nye deler er jo selvsagt positivt, men regn heller ikke med her at du får tilbake samme pris og utlegg for deler.
Men på annen side kan jeg jo ta fullstendig feil også :)
Uansett lykke til med salget :)

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #139 av Kenneth Gustavsen
Takk for svar.
Føler vel ikke at jeg ble noe klokere av det riktignok, men det er vel det som er problemet: å finne "riktig" pris.

• Torstein Hole
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 10 måneder dager siden #226 av Torstein Hole
Besvart av Torstein Hole i emne Sv: MGA restaurering
Sikkert mange som er mer erfarne enn meg her og kan svare bedre, men min erfaring er vel at salgspris på MGA (uten større feil) ligger mellom 150.000 (sliten) og 250.000 (svært pen). 1600-MK2 er vel noe mindre attraktiv(?).

En full restaurering koster vel fort 150.000 til 300.000 avhengig av om du gjør mye jobb selv og om du har mange dyre deler som kan gjenbrukes.

Altså: salgsprisen for rusthauger i skoesker pleier ikke å være allverden. Restaurering gjøres vel mest for gledens del og ikke for å tjene penger. 30.000 hvis det er lite rust/sveisebehov på metallet?

Noen andre forslag?

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 10 måneder dager siden - 12 år 10 måneder dager siden #228 av Kenneth Gustavsen
Hei Torstein.
Jeg tror du har ganske rett.
Dine anslag samsvarer ihvertfall ganske godt med det jeg endte opp med (prosjektet er solgt og ferdig bil er innkjøpt).
Det eneste som kanskje er litt forsiktig anslått er dersom man ikke gjør mye av restaureringen selv, så kan det fort bli endel mer enn 300.000...

Deilig å kjøre MGA igjen :)
Last edit: 12 år 10 måneder dager siden by Kenneth Gustavsen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.254 sekunder
Forumløsning av: Kunena