Krise! Frostpluggen forsvant.

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #745 av Kenneth Gustavsen
Krise! Frostpluggen forsvant. opprettet av Kenneth Gustavsen
Mga'n ble veldig varm når jeg kjørte en tur i dag! Opp med panseret og der fikk jeg se at frostpluggen (det jeg tror er den ihvertfall) var borte. Jeg helte noen liter vann over motoren og den freste tilbake...

Pluggen var der når jeg kjørte tur tidligere i uka etter oljeskift, smøring og påfylling av frostvæske. Den var der etter den turen også.

Dette går litt utenfor mine kunnskaper! Hva gjør man nå? Tips om hvem-hva-hvor mottas med stor takk!
(Oslo-området/Øvre Romerike)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #746 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Krise! Frostpluggen forsvant.
Hei Kenneth

Om ikke annet er galt med motoren så tror jeg du kommer langt med å banke pent og pyntelig inn en ny frostplugg, og etterfylle kjølevæske. Men det her er ikke min spesialitet så jeg anbefaler deg å ta kontakt med MG Service, Kjell Hagen Nilsen.
Du treffer han på: 90 86 24 34

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #747 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Sv: Krise! Frostpluggen forsvant.
Takk! Jeg får ta kontakt med Kjell. Måtte du ha rett i at det er en så enkel fiks. Håper motoren har klart seg selv om den ble ekstremt varm. Som sagt, det freste når jeg helte vann på den...

• Ola Thygesen
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #748 av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Krise! Frostpluggen forsvant.
Jeg vet ikke hvilken av frostpluggene dine som er borte, men rent generelt:
hullet må renses (skrapes) godt rent og du bør sette på litt tettemasse av dertil egnet slag før den nye frostpluggen monteres. Når frostpluggen er plassert i sporet setter du en kulehammer midt i frostpluggen og slår på denne med en annen hammer. Ikke for hardt og ikke for løst, men slik at den nye frostpluggen utvider seg
og tetter i kantene. Noen av frostpluggene sitter kanskje trangt til og det kan være vanskelig å få slått inn den nye.
I nærheten av deg på Jessheim bor et medlem som kanskje kan hjelpe deg : Øyvind 916 52 410

Så vil jeg nevne dette med veldig varme motorer og kaldt vann.
Ikke hell kaldt vann på motorer som freser eller radiatorer som koker!
Metallene utvider seg mye når det blir varmt og trekker seg sammen når det bli kaldt.Veldig ofte oppstår alvorlige skader når metall utsettes for store temperatursvingninger.
Det beste er å vente til temperaturen synker til et normalt nivå før du heller på vann.

Lykke til!

• Kenneth Gustavsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #753 av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Sv: Krise! Frostpluggen forsvant.
Takk for tips og råd. Pluggen sitter mellom oljepeilepinnen og oljefilteret, så det er vel den mest tilgjengelige ser det ut som. Litt usikker på plassen nedi der til å hamre noe, men det går kanskje når man først får prøvd seg frem...

• Bjørn Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #780 av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Krise! Frostpluggen forsvant.
HEI du er veldig heldig med denne frost pluggen det fines en i bakkant denne er vansklign å bytte uten å ta ut motoren men det finnes en løsning på denne uten jeg vil forklare det her MVH Bjørn

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.193 sekunder
Forumløsning av: Kunena