Bedre bremser på min A.

• Torbjørn Stangnes
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 6 måneder dager siden #6145 av Torbjørn Stangnes
Bedre bremser på min A. opprettet av Torbjørn Stangnes
Er misfornøyd med bremsene på min A 1959 mod. Skiver / klosser og trommel/ band er skiftet
på grunn av ujevnheter ved oppbremsing. Ble bedre, men fortsatt ikke fornøyd.

Har noen erfaring med bremseforsterker på MG A 1959 mod. Regner med dette hjelper, men hva skal jeg velge. Hos Moss er det to typer, Lockheed TT3949 eller aftermarket TT3949Z.
Det er stor forskjell på prisen, men er aftermarket forsterkeren av god kvalitet?

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
6 år 6 måneder dager siden #6146 av Peter Skarsjø
Besvart av Peter Skarsjø i emne Bedre bremser på min A.
Du får ikke bedre bremser av å montere en bremseservo. Det du oppnår er et lavere pedaltrykk, noe som av enkelte oppleves som bedre bremseeffekt. Hvis problemet ditt er ujevne bremser bør du forsøke å utbedre årsaken, ikke å dempe symptomene.

For meg betyr ujevne bremser nesten alltid kast i skivene. Du skriver at du har skiftet skiver, allerede. Vi kan forsøke å måle for kast. Tror vi har et passende mikrometer i klubbhuset.

• Helge Ligaard
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 6 måneder dager siden #6147 av Helge Ligaard
Besvart av Helge Ligaard i emne Bedre bremser på min A.
Har ikke brukt det selv, men har lest at det finnes bånd og klosser som heter "Greenstuff" som gir økt bremseeffekt men har trolig kortere levetid.

• Bernt Haugen
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 6 måneder dager siden #6148 av Bernt Haugen
Besvart av Bernt Haugen i emne Bedre bremser på min A.
Hei.
Det kan også være at calipperne har ''satt'' seg og at du har klem bare fra en side på skiva. Å montere bremseforsterker er å angripe fra feil side. Få gjort en skikkelig rengjøring og sjekk at stempel og calipper beveger seg. Risting betyr skjeve skiver. Bytt gjerne til nye eller få de dreiet. Men husk at de må ha en minimums tykkelse. Har ikke mål for det tilgjengelig nå. Også hovedpumpe kan ha betydning. Foreslår egentlig en full overhaling av bremser foran og bak i tillegg til bytte av klosser og band som du har gjort.
Husk at bremsene er det er den viktigste sikkerhets-funksjonen på en bil.

• Torbjørn Stangnes
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 6 måneder dager siden #6149 av Torbjørn Stangnes
Besvart av Torbjørn Stangnes i emne Bedre bremser på min A.
Hei.
Det blir foreløpig ingen bremseforsterker på min A.
Var litt uklar med beskrivelsen av problemet. Det er ikke kast i skivene, men lav pedal. Det blir full gjennomgang senere i vinter
og i den sammenheng prøver jeg nye klosser "Greenstuff" så går nok dette bra, for høyrefoten har nok kraft ennå.
Takker for tipsene og en riktig god jul.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.203 sekunder
Forumløsning av: Kunena