- Mottatte takk 0
Kan det nytte å klage på deler!
- Einar Hansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5908
av Einar Hansen
Kan det nytte å klage på deler! opprettet av Einar Hansen
Jeg kjøpte 2 nye kanaler hos Moss. Nå viser det seg at disse kanalene er 7mm for smale! Ganske irriterende egentlig siden hvis jeg skulle ha brukt dem måtte jeg ha splittet og sveist, noe som tar tid og bør være unødvendig på så enkle deler. Nå har jeg vært så heldig å fått tak i 2 brukbare brukte kanaler som passer perfekt.
Kan det nytte å klage? Kostet tross alt en tusenlapp!
Kan det nytte å klage? Kostet tross alt en tusenlapp!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Peter Skarsjø
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
7 år 6 måneder dager siden #5909
av Peter Skarsjø
Besvart av Peter Skarsjø i emne Kan det nytte å klage på deler!
Det er i alles interesse at du klager, sender varen i retur, og krever dine utgifter refundert fra leverandøren. Hvorvidt du får igjen pengene dine er vel litt usikkert, men det er viktig å fortelle Moss (eller hvem det nå er) at kundene ikke finner seg i dårlige/ubrukelige deler.
Hvis du orker, bør du "ta en for laget".
Hvis du orker, bør du "ta en for laget".
- Halvor Asland
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5910
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Kan det nytte å klage på deler!
Jan Borgfeldt kjøpte i sin tid opp dele-lageret for MGA i Sverige. Bl.a. fikk han med flere dører. Da han trengte en dør for å montering i sitt MGA restaurerings-prosjekt passet den ikke!!!! Med et målebånd ble alle dørene målt i lengde. Jan sin teori var at produksjonstoleransene var så store at deler i mange tilfelle ikke passet sammen. Dørene f.eks. syntes å bli levert som standard, 1. overlengde, 2. overlengde og tilsvarende for underlengde....
Når det er sagt har klubben i mange sammenhenger påpekt overfor MGCC samt de store leverandørene at det er en stor frustasjon blandt medlemmene i NMGK vedr. kvalitet på komponenter!!! MGCC har ikke ønsket å involvere seg og de store leverandørene - MOSS, MGOC, etc. synes heller ikke å bry seg. Dermed må en kanskje endre strategi....
Da jeg for et par år siden bestillte jeg et eksosanlegg til min TF fra Mike Satur oppdaget jeg at enderørene manglet. Beklageligvis oppdaget jeg dette først 4-5 uker etter mottak. Dette ble så tatt opp med Mike Satur som avfeide problemet om at klage måtte fremsettes innen 10 arbeidsdager..... I forbannelse la jeg ut kommunikasjonen på MGF/TF Facebook-siden. Ikke alle delte mitt syn,.... men poenget var at dette gav mye negativ publisitet for Mike Satur. 5-6 dager senere ble jeg kontaktet av Mike Satur som sa at enderørene nå var i posten......
KONKLUSJON:
Er dimensjonene på kanalene unike eller er produksjonstoleransene så store?
Uansett - forsøk med å legge bilder og forklaring ut på Facebook-sidene til "MGA Fan Club", "MGA Lovers", "MGA Enthusiasts" ... samt evt. "NAMGAR" ... Sistnevnte faller kanskje utenfor denne spesielle saken, fordi deres fokus er mot MOSS i USA... ikke mot MOSS Europa. Du kan også legge dette ut på MOSS Europa sin egen FB-side....
halvor
Når det er sagt har klubben i mange sammenhenger påpekt overfor MGCC samt de store leverandørene at det er en stor frustasjon blandt medlemmene i NMGK vedr. kvalitet på komponenter!!! MGCC har ikke ønsket å involvere seg og de store leverandørene - MOSS, MGOC, etc. synes heller ikke å bry seg. Dermed må en kanskje endre strategi....
Da jeg for et par år siden bestillte jeg et eksosanlegg til min TF fra Mike Satur oppdaget jeg at enderørene manglet. Beklageligvis oppdaget jeg dette først 4-5 uker etter mottak. Dette ble så tatt opp med Mike Satur som avfeide problemet om at klage måtte fremsettes innen 10 arbeidsdager..... I forbannelse la jeg ut kommunikasjonen på MGF/TF Facebook-siden. Ikke alle delte mitt syn,.... men poenget var at dette gav mye negativ publisitet for Mike Satur. 5-6 dager senere ble jeg kontaktet av Mike Satur som sa at enderørene nå var i posten......
KONKLUSJON:
Er dimensjonene på kanalene unike eller er produksjonstoleransene så store?
Uansett - forsøk med å legge bilder og forklaring ut på Facebook-sidene til "MGA Fan Club", "MGA Lovers", "MGA Enthusiasts" ... samt evt. "NAMGAR" ... Sistnevnte faller kanskje utenfor denne spesielle saken, fordi deres fokus er mot MOSS i USA... ikke mot MOSS Europa. Du kan også legge dette ut på MOSS Europa sin egen FB-side....
halvor
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.238 sekunder