Lufting Slavesylinder

• Rune Stokke
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 1 måned dager siden #5663 av Rune Stokke
Lufting Slavesylinder opprettet av Rune Stokke
Hei , får ikke opp hard pedal etter at jeg skiftet til ny slavecylinder, får bare clutchen til å ta vis jeg pumper mange ganger.har bare luftet med pedaltrykk og skrudd på luftenippel på slavesylinderen. Noen som har gode tips der ute ?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Hans Løvdahl
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 1 måned dager siden #5667 av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne Lufting Slavesylinder
Hei,
Jeg har hatt samme utfordring. Jeg laget meg et helt tett sirkelsystem med et reservoir. Så pumpet jeg hardt og raskt med klutchpedalen til jeg så luftbobler komme gjennom den klare returslangen fra slavesylinderen til reservoiret. Resultatet ble riktig bra.
For bremsene gikk det ikke like bra. Jeg har montert hjelpeservo, og måtte lufte den separat ved hjelp av en håndvakumpumpe. Nå fungerer bremsene bra, men det er ikke "hard pedal". Noen mastersylindere gir ikke den opplevelsen selv når de er nye. Det har litt med sylindervolum versus fri vandring i bremsesylinderne å gjøre.

• Rune Stokke
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 1 måned dager siden #5671 av Rune Stokke
Besvart av Rune Stokke i emne Lufting Slavesylinder
Takk for svar ! Men hvordan koblet du dette ? Kommer det ikke luft inn når du har luftenippelen åpen og pumper frem å tilbake på klutchpedalen ?

• Einar Hansen
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 1 måned dager siden #5672 av Einar Hansen
Besvart av Einar Hansen i emne Lufting Slavesylinder
Jeg har også hatt samme utfordringer tidligere! Når jeg lufter clutchen nå så bruker jeg en oljekanne men gummislange som jeg setter på luftenippel og deretter pumper bremsevæsken fra slavesylinder opp i beholder, altså motsatt vei. Dette pleier å funke bra.

Mvh Einar

Moderator: AdminPSHans LøvdahlTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.190 sekunder
Forumløsning av: Kunena