Sliter med å få spin on adapter tett på mga mk2

• Jan Magne Hammersland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 4 måneder dager siden #5503 av Jan Magne Hammersland
Sliter med å få spin on adapter tett på mga mk2 opprettet av Jan Magne Hammersland
Noen som har hatt problemer med å få spin on adapter tett på mga ?
Hvor mange KN skal det teites med ?
Tips mottas slik at jeg slipper flere oljedammer i Garasjen.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 4 måneder dager siden #5504 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sliter med å få spin on adapter tett på mga mk2
Har du passet på at du har fått ut den gamle ringen slik at det ikke sitter en gammel og utett ring under den nye?
Har du ring av riktig type? Ringene som følger med den originale typen filter er ofte for smale. Husk disse skal være kvadratiske i tverrsnitt og ikke sirkulære.
Jeg har ikke noe moment for disse, men de skal ikke trekkes til veldig hardt. Da risikerer du bare å "klippe" den i stykker.
Det viktigste er nok alikevel at du har riktig type ring. Alltid når jeg har vært borte i kunder som har problem med å få adaptorene tette har de benyttet for smal ring i forhold til sporet i blokka.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 4 måneder dager siden #5505 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sliter med å få spin on adapter tett på mga mk2
Et ekstratips: Husk å feste adaptoren før du skrur fast oljerøret som går langs motoren. Om røret skrus til først får du ujevnt og usentrert anlegg mot O-ringen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.170 sekunder
Forumløsning av: Kunena