MGA DAGEN 2016

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden - 9 år 4 måneder dager siden #4829 av Halvor Asland
MGA DAGEN 2016 opprettet av Halvor Asland
Hei MGA-venner

Det ble som kjent ikke noe av MGA Dagen 2014 og 2015 .... uten å gå i deltalj. Vedkommende som skulle arrangere disse stevnene er ikke lengre medlem i NMGK og derfor har Marcel Vanberg og undertegnede konstituert oss som arrangementskomite med forståelse fra MGA registeransvarlig Are Wang.

Mye er ikke klarlagt, men vi har iallefall bestemt tidspunkt:

søndag 14 august .... med opsjon om også å inkludere lørdag 13.

dvs helgen før klubbens høst-stevne Norsk MG Treff.

En gjennomgang av klubbens MGA register, tyder på at tyngdepunktet for MGA'ene i Norge ligger sør-vest for Oslo og dermed vil det være naturlig å finne et passende sted i de trakter. Unneberg Bil v/Karl Fredrik Skjæggestad har tidligere invitert oss til seg, men siden Tønsberg kommune har planer om å grave opp mye av uteområdene til Unneberg i sommer for nye hvoedledninger for avløp og vann, vil mye av området være avsperret...

Kriteriene vi legger til grunn for sted er:

* plass til 50-70 biler
* mulighet for kjøp av mat og drikke i nærheten
* uforstyrret

Jeg antar få medlemmer i klubben kan stille med en tomt som dekker disse kriteriene, men ..... hvem vet? Sigurd og Anne Sandtveit har foreslått Vestfold senters møtested - Stokke Bygdetun. Jeg har registrert mye skryt om SB.

Noen forslag?

I klubbens MGA-register har vi ca 250 biler. Noen er medlem i NMGK, mens andre ikke er medlem. Klubbens medlemmer er selvsagt invitert. Samtidig vil vi sende ut invitasjon til andre MGA-eiere som vi tror vi ha interesse av MGA-Dagen 2016. I tillegg har notabiliteter som Bob West meldt sin interesse!!

Vi kommer tilbake ettersom ting besluttes, men ønsker tilbakemeldinger fra alle på ting som vi bør inkludere som ett eller flere tekniske temaer, ferdighetskjøring, etc.

mvh
Marcel, Are og Halvor

Vedlegget ble ikke funnet

MGA-Dagen 1999 hos Ingrid og John Barrett
Last edit: 9 år 4 måneder dager siden by Peter Skarsjø.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4831 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne MGA DAGEN 2016
Halvor, Are og Marcel;

Stå på, dette blir suverent!!!
At ingen har fått til en MGA dag de siste år overrasker ikke... men nå er dere tre i førersetet, dette blir bra, dette har jeg stor tro på!

Etter å ha arrangert mange, mange treff og turer for MG Entusiastene så har jeg lært at det bare er å satse, stå på, tro på det du driver med, og gi blaffen i evt. negative personer.
Det er så mange flotte, positive og trivelige medlemmer i NMGK at det er en fryd!

Stokke Bydgetun har jeg aldri besøkt, men det er sikkert helt ypperlig til en MGA dag.
Kort sagt: dette klarer dere med glans, Stokke Bygdetun blir en fin ramme om det hele, og alle med MGA får en super dag å samles om.

Og samtidig til alle medlemmer i NMGK med MGA: når entusiaster tar initiativ og lager en slik fin MGA dag så må du jammen stille opp og støtte arrangementet med din deltagelse!!

Hilsen
Steinar

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden - 9 år 4 måneder dager siden #4857 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MGA DAGEN 2016
OPPDATERING!!!!

Etter lengre tids investigeringer, har vi kommet fram med et forslag som vi ønsker å legge fram for kommentar:

STED: Gamlebyen i Fredrikstad

Vi kan få avsperret Tøihusplassen for våre biler

TID: Lørdag 27. og søndag 28. august 2016

OVERNATTING (ved behov): Gamlebyen Hotell AS

Det kan selvsagt invendes at Fredrikstad ikke er i sentrum av Østlandet, men Gamlebyen har ALT det vi søker: overnatting, god plass til parkering, idyllisk område, både kafeer, restauranter, pizza og bakerier innen 2 min. gangtid, ...
De som har fulgt TV serien ANNO, vil gjenkjenne Tøihusplassen som stedet hvor fekteduellene ble gjennomført.

Før vi går videre - hvordan er stemningen??????

Arrangementet er et lukket arrangement for medlemmer i Norsk MG Klubb, men vi vil også invitere utenforstående MGA-eiere i håp om å kunne samle 50-60??? av disse vakre bilene.......

:cheer:
Last edit: 9 år 4 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Bernt Haugen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4859 av Bernt Haugen
Besvart av Bernt Haugen i emne MGA DAGEN 2016
Som østfolding og med kort veg er jeg ikke meningsberettiget til valg av geografisk sted, men Gamlebyen i Fredrikstad er i alle fall et flott sted å ha MG-dagen.
Det viktigste er allikevel at dere har funnet et tidspunkt og fastsatt et møtested slik at arrangementet kan gjennomføres.
Oppfordrer alle A-eiere til å komme med innspill til arrangementskomiteen om ulike ønsker / tema osv som kan belyses disse dagene.
Har selv totalrestaurert min 60-mod og har skaffet meg mye kunnskap og erfaring, men har fortsatt spørsmål om ulike ting, slik er det sikkert med flere.
Stor applaus til initiativet :)
Bernt

• Arild Tangen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4860 av Arild Tangen
Besvart av Arild Tangen i emne MGA DAGEN 2016
Hei!

Perfekt sted og omgivelser for MGA dagen! :)

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 1 uke dager siden - 9 år 1 uke dager siden #5140 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MGA DAGEN 2016
Da har vi fått den siste godkjennelsen fra Fredrikstad kommune!!!

Det betyr at vi får stenge av søndre del av Gamlebyen i Fredrikstad lørdag 27. og søndag 28. august iår.

Invitasjon blir sendt ut, men alle kan gjerne hjelpe til med å spre ryktet!!

halvor
Last edit: 9 år 1 uke dager siden by Halvor Asland.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.276 sekunder
Forumløsning av: Kunena