MGA hos Derrick
- Kjell Hagen Nilsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4825
av Kjell Hagen Nilsen
MGA hos Derrick opprettet av Kjell Hagen Nilsen
Om noen fikk med seg Derrick episoden på NRK2 sist mandag fikk de med seg en hvit MGA i åpningsminuttene. Mot slutten dukket det opp bakenden på en Triumph TR4 og jammen sto det i bakgrunnen også en Triumph Spitfire! Utrolig hva man kan se på TV!!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4828
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGA hos Derrick
Derrick serien som spenner over et tidsrom på ca. 30 år gir et utrolig fint tidsbilde på utviklingen av biler og klesstil. NRK2 har nå snudd bunken og begynt på de første episodene igjen (reprise nr. 100??
). For en bilinteressert er det mange fantastisk fine biler å se. Også morsomt å se hvordan bilene reflekterer brukerens plass i samfunnet. De tysk/italienske mafiagangsterne kjører Alfa Romeo eller amerikanske biler. Direktørene kjører Jaguar. Sjefene i transportfirmaene kjører vanlige Mercedeser. Politimennene kjører VW bobler og politietterforskerne kjører BMW. Direktørenes lekre og påkostede fruer kjører Mercedes Pagode (SL) cabriolet. De arbeidsløse kelnerne som mer eller mindre uforskyldt blir forbrytere kjører Taunus eller Opel og tilslutt er det direktørenes barn som kjører en snerten sportsbil som f.eks. MGA, MGB, Triumph Spitfire eller Fiat Spider. De arbeidsløse kelnernes barn sykler eller kjører motorsykkel. I de episodene som er produsert 30 år senere har utjevningen kommet mye lenger ved at det ikke er så klassedelt bilvalg.
Episodene produsert på -80 tallet er kanskje de mest severdige med tildels fantastiske designerklær, store frisyrer og generelt "pene mennesker" som beveger seg på "pene og påkostede" steder.
I hele serien er det Les Humphries som mange av oss vil huske fra 80-tallsgruppen "Les Humphries Singers" som står for musikken. Denne reflekterer også hva som har vært "in" i de forskjellige tidsepokene.
Dette passer vel ikke så godt her på forumet, men jeg tok meg den frihet å dele litt av min glede ved å se på filmer med "gamle" biler. Man skulle bare hatt tid til å følge med på alle episodene som jo sendes hver ukedag kl. 17.

Episodene produsert på -80 tallet er kanskje de mest severdige med tildels fantastiske designerklær, store frisyrer og generelt "pene mennesker" som beveger seg på "pene og påkostede" steder.
I hele serien er det Les Humphries som mange av oss vil huske fra 80-tallsgruppen "Les Humphries Singers" som står for musikken. Denne reflekterer også hva som har vært "in" i de forskjellige tidsepokene.
Dette passer vel ikke så godt her på forumet, men jeg tok meg den frihet å dele litt av min glede ved å se på filmer med "gamle" biler. Man skulle bare hatt tid til å følge med på alle episodene som jo sendes hver ukedag kl. 17.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.184 sekunder