Kjører du med slakke ubolter på bakakselen??
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 10 måneder dager siden #4437
av Halvor Asland
Kjører du med slakke ubolter på bakakselen?? opprettet av Halvor Asland
For en tid siden kjøpte jeg et tomt MGA chassis med for- og bak-aksel.
I ettermiddag demonterte jeg for og bakaksel og gjett om jeg fikk sjokk!!!!!!!!
Bildene viser at de bakre U-boltene som holder akselen til bladfjærene, har spist seg godt inn i bakakselen og redusert denne til skrap.
Det sitter en bolt #9 som sentrerer bakakselen på bladfjæra. Denne bolten var svært dårlig/brukket og korrodert. Samtidig var gummien som ligger under og over akselen - #24 - svært dårlige. Dette har medført at U-bolten #20 er blitt løs. Uten styringen som bolten #9 gir kombinert med slakke U-bolt, har akselen kunne bevege seg frem og tilbake under bremsing og akselerasjon og dette har tydeligvis satt sine spor....

Kjører noen av dere rundt med slakke eller dårlige U-bolter? Ikke bare kan dette ødelegge akselen, det kan også være direkte farlig om denne kraftoverføringen brister.!!!!!!!!! :ohmy:
mvh
Halvor
I ettermiddag demonterte jeg for og bakaksel og gjett om jeg fikk sjokk!!!!!!!!
Vedlegget ble ikke funnet
Bildene viser at de bakre U-boltene som holder akselen til bladfjærene, har spist seg godt inn i bakakselen og redusert denne til skrap.
Det sitter en bolt #9 som sentrerer bakakselen på bladfjæra. Denne bolten var svært dårlig/brukket og korrodert. Samtidig var gummien som ligger under og over akselen - #24 - svært dårlige. Dette har medført at U-bolten #20 er blitt løs. Uten styringen som bolten #9 gir kombinert med slakke U-bolt, har akselen kunne bevege seg frem og tilbake under bremsing og akselerasjon og dette har tydeligvis satt sine spor....

Kjører noen av dere rundt med slakke eller dårlige U-bolter? Ikke bare kan dette ødelegge akselen, det kan også være direkte farlig om denne kraftoverføringen brister.!!!!!!!!! :ohmy:
mvh
Halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
9 år 10 måneder dager siden #4438
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Kjører du med slakke ubolter på bakakselen??
Utrolig! Du skal være nokså tonedøv for å kjøre rundt med dette. Og U-platene manglet eller var slitt i stykker?
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 10 måneder dager siden - 9 år 10 måneder dager siden #4439
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Kjører du med slakke ubolter på bakakselen??
Jan Emil
Platene var overraskende nok "utslitt" - dvs. de var non-existent!!!
Platene var overraskende nok "utslitt" - dvs. de var non-existent!!!

Last edit: 9 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.277 sekunder