Radiator oppgradering

• Georg Erik Olsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 11 måneder dager siden #4354 av Georg Erik Olsen
Radiator oppgradering opprettet av Georg Erik Olsen
Er det noen som kan anbefale et radiatorverksted for oppgradering av radiator i østlandsområdet? Kinaradiator holder tydeligvis ikke mål til en noe trimmet 1800 i en A. Jeg har prøvd en originalradiator og ingen kjøleproblemer...

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 11 måneder dager siden #4356 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Radiator oppgradering
Hei Georg

Lekker radiatoren? Hvis ikke gjør en skikkelig radiator-rens underverker.... Jeg har selv en MGA og vet kjølingen kan være noe marginal i veldig varmt vær, men .... Om du tar ut radiatoren og lar den ligge med radiator-rens vil mye av den innvendige gurkemejen være oppløst. Dermed gjenstår en skikkelig utspyling begge veier. Normal ligger det mye rustprodukter i bunnen av radiatoren.

Til slutt - er du sikker på at vannpumpa er i god stand? Hvis ikke vil sirkulasjonen i radiatorkretsen bli for liten...

mvh
halvor

• Georg Erik Olsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 11 måneder dager siden #4396 av Georg Erik Olsen
Besvart av Georg Erik Olsen i emne Radiator oppgradering
Jeg har nå fått tak i en godt brukt originalradiator fra 1961. Den har fått en omgang med eddik, skylling og radiatorrens. En del guff kom ut. Stor forskjell, ikke tegn til overoppheting etter 20 min tomgang i 22 grader norsk sommer. Maks på 200F etter 10 min. Deretter stabil.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.233 sekunder
Forumløsning av: Kunena