- Mottatte takk 0
Ulyder fra motor
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
11 år 1 uke dager siden #3219
av Christopher Konings
Ulyder fra motor opprettet av Christopher Konings
Det har oppstått en urovekkende metallisk "klakkelyd" helt framme på undersiden av motoren i området rundt reimen.(MGA 1600). Oppdaget dette først etter en kjøretur med nystrammet viftereim (mener jeg ikke stammet den alt for mye). :unsure: Lyden forsvinner når kløtsjen er trykket inn.
Noen som har hatt et lignende problem?
Noen som har hatt et lignende problem?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Frank Rygh
- Besøkende
-
11 år 1 uke dager siden #3220
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Ulyder fra motor
Hei
Tror ikke dette har noe med viftereima å gjøre.
Høres ut som et "bråkete" trøstelager på gearkassen
Ring meg gjerne så skal jeg forklare deg mere.
Frank
45208878
Tror ikke dette har noe med viftereima å gjøre.
Høres ut som et "bråkete" trøstelager på gearkassen
Ring meg gjerne så skal jeg forklare deg mere.
Frank
45208878
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 uke dager siden #3223
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ulyder fra motor
Dette KAN være alvorlig Christopher. Har hatt et par tilfelle av at veiva har knekt mellom fremre bærelager og fremre råde. Tvers over "skinka". Denne lyden vil arte seg som en klakkelyd som vil endre seg om clutchen presses inn om du har litt stor klaring i thrustlagrene som ligger i midterste bærelager. Ta av vifteremmen og ta et godt tak rund veivremhjulet og prøv å beveg dette opp og ned og frem og tilbake. Her skal det ikke være noen bevegelse. Om veiva er knekt er dette dessverre en dyr reparasjon, men du kan jo være så heldig at det bare er remhjulet som er løst eller at det er naglene mellom ytre og indre halvdel av remhjulet som har sluppet. Dette kan også gi en klakkelys, men denne skulle ikke endre seg om du trykker inn clutchen eller ikke.Jeg er i Spania i øyeblikket ellers kunne jeg tatt en tur bort til deg og sett på dette. Er nok ikke så heldig å kjøre med bilen før du finner ut hva som er årsaken.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 år 1 uke dager siden #3224
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Ulyder fra motor
Takk for svar.
Dette hørtes skummelt ut. Jeg får ta en tur i garasjen og undersøke etter beste evne.
Når er du tilbake i norge igjen? Har fått garasje på Tonsenhagen, så jeg er ikke så langt unna lenger.
Dette hørtes skummelt ut. Jeg får ta en tur i garasjen og undersøke etter beste evne.
Når er du tilbake i norge igjen? Har fått garasje på Tonsenhagen, så jeg er ikke så langt unna lenger.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 år 1 uke dager siden #3226
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Ulyder fra motor
Er det forresten et værksted i Oslo som tar slike reperasjoner, eller blir Bråthen bil det nærmeste?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 uke dager siden #3227
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ulyder fra motor
Jeg er tilbake på jobb 30. juni og bor selv på Årvoll så det er veldig greit for meg å stikke bortom deg etter avtale. Jeg kan fikse motoren din såfremt du får noen (f.eks. Bråthen Bil eller du gjør det selv?)til å ta ut motoren og komme med den til meg. Du bør ikke fortvile i første runde. Du må først finne ut hva problemet består i. Om du er heldig kan det jo være et løst kamdrev eller en defekt kamkjedestrammer. Det som skremmer meg litt er at du sier lyden endrer seg når du trår inn clutchen og det er jo ikke et så godt tegn. Forutsetter da at lyden virkelig kommer forfra i motoren og ikke er bak. Isåfall kan det jo være en defekt clutch og det er det jo mye enklere og billigere å håndtere selv om motoren må ut av bilen da også.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.276 sekunder