- Mottatte takk 0
Bensin pumpe
- Harry Rønningen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3131
av Harry Rønningen
Bensin pumpe opprettet av Harry Rønningen
Hei
Har kjøpt en MGA 1958 mod reg nr: S-1111 det er byttet bensin pumpe i 2004
Bensin pumpe nr. AZX1332 dette er en pumpe i plastik blir veldig varm.
Bilen stopper når den blir varm skiftet stifter, kondensator, rotor og coil.
Byttet bensin filter før pumpen det var veldig skittent.
Bilen går bedre nå men den stopper for det tror bensin pumpen er defekt.
Hvilken type bensin pumpe anbefales.
Mvh.
Harry Rønningen
Utsikten 32
3911 Porsgrunn
Mobil jobb : 40 92 45 40
Mobil privat : 90 18 74 74 ( Lite i bruk )
Mail privat : hro2@online.no
Mail jobb : harry.ronningen@brubakken.no
Har kjøpt en MGA 1958 mod reg nr: S-1111 det er byttet bensin pumpe i 2004
Bensin pumpe nr. AZX1332 dette er en pumpe i plastik blir veldig varm.
Bilen stopper når den blir varm skiftet stifter, kondensator, rotor og coil.
Byttet bensin filter før pumpen det var veldig skittent.
Bilen går bedre nå men den stopper for det tror bensin pumpen er defekt.
Hvilken type bensin pumpe anbefales.
Mvh.
Harry Rønningen
Utsikten 32
3911 Porsgrunn
Mobil jobb : 40 92 45 40
Mobil privat : 90 18 74 74 ( Lite i bruk )
Mail privat : hro2@online.no
Mail jobb : harry.ronningen@brubakken.no
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Christopher Konings
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
11 år 2 uker dager siden #3197
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Bensin pumpe
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
11 år 2 uker dager siden #3200
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Bensin pumpe
Enig med Christopher, sats på en original SU-type pumpe. Unngå uansett en som har høyere trykk enn SU-pumpen. Flottørnålene i SU-forgasserne tåler ikke så mye før de lekker, og du får all verdens justeringsproblemer.
Jeg skrev en artikkel om dette i MG Magasinet for et par år siden, bygget på egne erfaringer.
Jeg skrev en artikkel om dette i MG Magasinet for et par år siden, bygget på egne erfaringer.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 2 uker dager siden #3201
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bensin pumpe
Det som er et tilbakevendende problem når en tidligere eier har byttet over til en uoriginal pumpe er at han som oftest da har ødelagt de originale rørføringene og satt på slangestumper istedet. Den originale MGA pumpen skal ha fastkoblede rør (ikke slanger) og uttakene på pumpen egner seg dårlig til å montere slangestusser. Løsningen blir jo da å kjøpe originale rør sammen med pumpen og koble dette opp slik det skal være originalt.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 2 uker dager siden #3202
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Bensin pumpe
Hei Harry
Jeg støtter det som er sagt så langt. I tillegg ville jeg vurdert et elektronisk kontakt-system. Det går endel strøm gjennom pumpens viklinger og over tid viser det seg at kontaktene i pumpen svikter og da vil motoren svikte noen sekunder senere. Vi alle har vel slått på pumpen for å få den igang igjen, men som sagt - med en elektronisk kontakt/stift, skulle i allefall det problemet være historie...
:whistle:
Jeg støtter det som er sagt så langt. I tillegg ville jeg vurdert et elektronisk kontakt-system. Det går endel strøm gjennom pumpens viklinger og over tid viser det seg at kontaktene i pumpen svikter og da vil motoren svikte noen sekunder senere. Vi alle har vel slått på pumpen for å få den igang igjen, men som sagt - med en elektronisk kontakt/stift, skulle i allefall det problemet være historie...
:whistle:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.183 sekunder