Bensinpumpe/tilførsel
- Morten Hansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden #987
av Morten Hansen
Bensinpumpe/tilførsel opprettet av Morten Hansen
79 B med Zenith Stromberg gasser.
Når kald fungerer bilen godt og bensinfilteret er fullt, men etter testtur når alt er godt og varmt er det kun litt bensin i filteret og motoren fusker og stopper. Det er ikke vakum på tanken. Etter litt tid fylles filteret med bensin igjen.
Kan det være med flotørventilen i gasseren?
Når kald fungerer bilen godt og bensinfilteret er fullt, men etter testtur når alt er godt og varmt er det kun litt bensin i filteret og motoren fusker og stopper. Det er ikke vakum på tanken. Etter litt tid fylles filteret med bensin igjen.
Kan det være med flotørventilen i gasseren?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden - 12 år 2 uker dager siden #988
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Bensinpumpe/tilførsel
Rusk i tanken som tetter sugesilen, muligens. Når tenningen slås av, stopper bensinpumpen, og rusket løsner fra silen. Da kan pumpen suge igjen inntil det tetter seg på nytt.
En rengjøring av bensintanken og silen er uansett ikke bortkastet.
En rengjøring av bensintanken og silen er uansett ikke bortkastet.
Last edit: 12 år 2 uker dager siden by Jon Fredheim.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden #989
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Bensinpumpe/tilførsel
Hei
Tror Jon er inne på noe....
Tror Jon er inne på noe....
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Morten Hansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden #992
av Morten Hansen
Besvart av Morten Hansen i emne Sv: Bensinpumpe/tilførsel
Hei
Takker for forslag. Har pumpet bensin fra tanken til kanne ved forgasseren 2 ganger a 4 liter. Ingen problem. Hvor sitter filteret det er snakk om? Inne i tanken?
gråhåret!
Takker for forslag. Har pumpet bensin fra tanken til kanne ved forgasseren 2 ganger a 4 liter. Ingen problem. Hvor sitter filteret det er snakk om? Inne i tanken?
gråhåret!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden #994
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Bensinpumpe/tilførsel
Hei Morten
For noen år siden kjøpte jeg en ny bensintank som jeg virkelig ville beskytte mot korrosjon. Jeg fikk den sandblåst og pulverlakkert. Pulverlakkering er en prosess hvor plast-pulver sprayes rundt gjenstanden og hvor en svak elektrisk ladning fører til at det forstøvede pulveret trekkes mot gjenstanden. Gjenstanden "bakes" så i 180 grader - noe som medfører at pulveret smelter og blir til en blank fin overflate. Den største fordelen med pulverlakkering, er at pulveret kommer inn i alle kriker og kroker med samme tykkelse, noe som ikke alltid er mulig med vanlig lakkering hvor spruten går rett fram.... Der hvor lakken har lagt seg på tanken, vil tiltrekningskraften bli mindre og dermed vil pulverstøvet bli trukket til stedene med lite pulver.... Ulemper? Ja!! Pulveret gir en holdbar og pen overflate. Kjøleskap, vaskemaskiner, gressklippere etc. er lakkert med pulver. Om en først får en skade i pulverlakken, vil det ikke alltid være lett å se korrosjonsangrepene som skjer under den fleksible pulverlakken. Mange har kanskje oppdaget at store flak med lakk kan plukkes av gressklipperen eller snøfreseren, selv om overflaten ser fortsatt nydelig ut....
Da jeg skulle ta tanken i bruk, var det umulig å få bensin ut av den. Med lommelykt kunne jeg se utløpsrøret inn i tanken gjennom tankmålerhullet. I enden av dette utløpsrøret satt det en forkullet plugg. Det var restene etter en plastikk-sil som blir montert inne i tanken under fabrikasjonen.......
Beste måten å fikse en innvendig rusten tank - er ikke overraskende å kjøpe en ny tank. Sekundært bør en ta ut tanken og spyle den innvendig med varmt vann kanskje tilsatt noe såpe for å få rustpulveret/flakene. Tørr tank kan evt. behandles med trykkluft....
Husk at med rustpulver/flak i tanken, kan motoren fungere perfekt. Det er først når forbruket er stort, eller når du svinger, eller når du bremser etc. at korrosjonsrestene tetter silen i tanken. Derfor er problemet ikke alltid lett å oppdage før en tar ut tanken og tømmer den....
mvh
halvor
For noen år siden kjøpte jeg en ny bensintank som jeg virkelig ville beskytte mot korrosjon. Jeg fikk den sandblåst og pulverlakkert. Pulverlakkering er en prosess hvor plast-pulver sprayes rundt gjenstanden og hvor en svak elektrisk ladning fører til at det forstøvede pulveret trekkes mot gjenstanden. Gjenstanden "bakes" så i 180 grader - noe som medfører at pulveret smelter og blir til en blank fin overflate. Den største fordelen med pulverlakkering, er at pulveret kommer inn i alle kriker og kroker med samme tykkelse, noe som ikke alltid er mulig med vanlig lakkering hvor spruten går rett fram.... Der hvor lakken har lagt seg på tanken, vil tiltrekningskraften bli mindre og dermed vil pulverstøvet bli trukket til stedene med lite pulver.... Ulemper? Ja!! Pulveret gir en holdbar og pen overflate. Kjøleskap, vaskemaskiner, gressklippere etc. er lakkert med pulver. Om en først får en skade i pulverlakken, vil det ikke alltid være lett å se korrosjonsangrepene som skjer under den fleksible pulverlakken. Mange har kanskje oppdaget at store flak med lakk kan plukkes av gressklipperen eller snøfreseren, selv om overflaten ser fortsatt nydelig ut....
Da jeg skulle ta tanken i bruk, var det umulig å få bensin ut av den. Med lommelykt kunne jeg se utløpsrøret inn i tanken gjennom tankmålerhullet. I enden av dette utløpsrøret satt det en forkullet plugg. Det var restene etter en plastikk-sil som blir montert inne i tanken under fabrikasjonen.......
Beste måten å fikse en innvendig rusten tank - er ikke overraskende å kjøpe en ny tank. Sekundært bør en ta ut tanken og spyle den innvendig med varmt vann kanskje tilsatt noe såpe for å få rustpulveret/flakene. Tørr tank kan evt. behandles med trykkluft....
Husk at med rustpulver/flak i tanken, kan motoren fungere perfekt. Det er først når forbruket er stort, eller når du svinger, eller når du bremser etc. at korrosjonsrestene tetter silen i tanken. Derfor er problemet ikke alltid lett å oppdage før en tar ut tanken og tømmer den....
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.272 sekunder