Bråk fra forstilling på ujevnt underlag
- Jan Morten Havstein
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #974
av Jan Morten Havstein
Bråk fra forstilling på ujevnt underlag opprettet av Jan Morten Havstein
Har kjøpt en -64 MGB
Når jeg kjører på ujevnt underlag, brostein eller lignende så skrangler det mye fra forstillingen. Med mine begrensede kunnskaper så antar jeg at dette skyldes slitte foringer med mere og ønsker å bytte ut disse. Hva annet bør byttes i samme omgang og, gummi eller poly?
Hva av deler trenger jeg til denne jobben og hvor anbefaler dere at slikt kjøpes inn?
Mvh
Jan M
Når jeg kjører på ujevnt underlag, brostein eller lignende så skrangler det mye fra forstillingen. Med mine begrensede kunnskaper så antar jeg at dette skyldes slitte foringer med mere og ønsker å bytte ut disse. Hva annet bør byttes i samme omgang og, gummi eller poly?
Hva av deler trenger jeg til denne jobben og hvor anbefaler dere at slikt kjøpes inn?
Mvh
Jan M
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #976
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Bråk fra forstilling på ujevnt underlag
Dette kan skyldes flere ting, men de mest vanlige problemene er: Dårlige gummiforinger i øvre hjuloppheng der hvor kingbolt er festet til støtdemper, slitte kingbolter, slitte indre gummiforinger i nedre triangelarmer, slitte endeledd. En feil som ofte oversees er at bilen kan ha gått over lengre tid med ødelagte tannstangsbelger. Oljen renner da ut og det kommer grus og sand inn i tannstangen og skaper unormal slitasje. Isåfall bør hele tannstangen byttes. Polyforinger er mer slitesterke, men er kostbare og kan gi en litt "hardere" gange. For deleleverandører se for eksempel "Hvor kjøper jeg deler" i et tidligere temainnlegg.
- Jan Morten Havstein
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #977
av Jan Morten Havstein
Besvart av Jan Morten Havstein i emne Sv: Bråk fra forstilling på ujevnt underlag
Hei og takk for svar.
Ok, jeg er usikker på tilstand på de ulike deler, men skal få den opp på bukk i morgen og sjekke.
Jeg har søkt på "hvor kjøper du deler" på forumet men finner ikke emnet du refererer til.
Mvh
Jan M
Ok, jeg er usikker på tilstand på de ulike deler, men skal få den opp på bukk i morgen og sjekke.
Jeg har søkt på "hvor kjøper du deler" på forumet men finner ikke emnet du refererer til.
Mvh
Jan M
- Kenneth Gustavsen
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #979
av Kenneth Gustavsen
Besvart av Kenneth Gustavsen i emne Sv: Bråk fra forstilling på ujevnt underlag
Emnet/ tråden Kjell referer til heter "Kjøp av deler." og den finner du under "generelt forum" eller ved å klikke på fanen "Nyeste" på hovedsiden til forumet. Den er da litt nede på siden. (Ca. 5 dager gammel i skrivende stund.)
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #982
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Bråk fra forstilling på ujevnt underlag
Når du er innlogget på siden:
trykk på "MG-Nettlenker" til venstre.
Du får nå opp en liste med flere nyttige lenker.
Trykk f.eks. på "Leverandør av deler - Norge"
Her finner du info. på 2 seriøse leverandører
av deler i Norge,.
Du kan også få nyttig info ved å trykke på fanen "SØK"
lengst opp på forumsiden.
Skriv f.eks. "deler" i søkefeltet og trykk på "start" lengst nede på siden.
mvh Ola
trykk på "MG-Nettlenker" til venstre.
Du får nå opp en liste med flere nyttige lenker.
Trykk f.eks. på "Leverandør av deler - Norge"
Her finner du info. på 2 seriøse leverandører
av deler i Norge,.
Du kan også få nyttig info ved å trykke på fanen "SØK"
lengst opp på forumsiden.
Skriv f.eks. "deler" i søkefeltet og trykk på "start" lengst nede på siden.
mvh Ola
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.269 sekunder