- Mottatte takk 0
"HAKKER" VED PÅDRAG
- Tore Petter Stensrud
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #965
av Tore Petter Stensrud
"HAKKER" VED PÅDRAG opprettet av Tore Petter Stensrud
Har vært ute og prøvd en 69-modell MGB, opprinnelig US-modell. Bilen er restaurert og veldig bra. Den starter og går pent på tomgang. Igangkjøring og rolig kjøring er ikke noe problem og bilen virker tight og fin, men når jeg gir gass for litt kraftig akselerasjon og får litt høyere motorturtall, så øker den farten, men hakker ganske kraftig. Girer så opp i høyere gir og senker turtallet - da går den helt pent igjen. Bilen er veldig lite kjørt de seneste årene, men det er fylt på ca.20 liter ny bensin og den har nå full tank. Noen forslag til hva det kan være?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 3 uker dager siden #969
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: "HAKKER" VED PÅDRAG
Sjekk oljemengde på forgassere. Bruk vanlig motorolje SAE 20W-50
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #978
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: "HAKKER" VED PÅDRAG
Synes dette høres ut som en dårlig kondensator, en dårlig tennplugg eller rett og slett for liten stiftåpning. Forøvrig liker jeg å bruke litt tynnere olje på forgasserne enn Truls. Synes jeg får raskere respons ved gasspådrag. Kanskje bare innbilning
Sjekk også rotor og fordelerlokk. Lukt på de og om det lukter brent bytt ut!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Petter Stensrud
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 uker dager siden #980
av Tore Petter Stensrud
Besvart av Tore Petter Stensrud i emne Sv: "HAKKER" VED PÅDRAG
Takker for gode tilbakemeldinger. Det letter vurderingen om eventuelt kjøp av bilen. Vi får ta en avgørelse i løpet av en dag eller to.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden #991
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Sv: "HAKKER" VED PÅDRAG
Jeg er enig med Kjell Hagen Nilsen at tynnere olje eksempel AF eller SU olje er å foretrekke i det kalde klima vi har.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
12 år 2 uker dager siden - 12 år 2 uker dager siden #995
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: "HAKKER" VED PÅDRAG
Konstantvakuumforgassere som SU og Stromberg har ikke akselerasjonspumpe i vanlig forstand.
I stedet er det en sylinder fylt med olje som demper bevegelsen av gasstempelet når det gis gass. Da blir blandingen fetere inntil vakuumet er i balanse, og dette gir den samme effekten som man ville ha fått med en pumpe som sprøyter bensin i innsuget når gasspedalen trykkes inn.
Uten olje i demperen får man mager blanding og fusking under akselerasjon. Jo tykkere olje, desto tregere løftes gasstempelet og det gir dermed fetere blanding når man gir gass.
I stedet er det en sylinder fylt med olje som demper bevegelsen av gasstempelet når det gis gass. Da blir blandingen fetere inntil vakuumet er i balanse, og dette gir den samme effekten som man ville ha fått med en pumpe som sprøyter bensin i innsuget når gasspedalen trykkes inn.
Uten olje i demperen får man mager blanding og fusking under akselerasjon. Jo tykkere olje, desto tregere løftes gasstempelet og det gir dermed fetere blanding når man gir gass.
Last edit: 12 år 2 uker dager siden by Jon Fredheim.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.324 sekunder