Motoren "dør" når den blir varm
- Morten Hansen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 1 måned dager siden #931
av Morten Hansen
Motoren "dør" når den blir varm opprettet av Morten Hansen
Har en 79 B med 18V883 motor, Zenit Stromberg 175CD ST forgasser og 45D4 fordeler. Etter vinterlagring har jeg fått et problem, den gikk fint før lagring.
Motoren starter uten problemer både kald og varm, men når den blir varm kan den plutselig dø, nytter ikke pumpe med gasspedalen, den dør, men starter øyeblikkelig igjen når jeg vrir om nøkkelen.
Har skiftet kondensator og justert tenningen (dwell angel 60+/-3gr, 10gr FTD ved 1500RPM vakum frakoblet). Har skiftet bensinfilter, renset flotørkammeret, det var litt rusk der. Har pumpet ca 4 l bensin gjennom systemet fra tank til forgasser. Fylt opp med 2 flasker kondensfjerner og 98 okt bensin. Det er av og til lite bensin i filteret, men det er alltid noe der.
Nu er jeg tom for ideer. Hvorfor dør den når den starter øyeblikket etter med nøkkelen?
Er det noen som har forslag til veien videre for meg og MGBen
Motoren starter uten problemer både kald og varm, men når den blir varm kan den plutselig dø, nytter ikke pumpe med gasspedalen, den dør, men starter øyeblikkelig igjen når jeg vrir om nøkkelen.
Har skiftet kondensator og justert tenningen (dwell angel 60+/-3gr, 10gr FTD ved 1500RPM vakum frakoblet). Har skiftet bensinfilter, renset flotørkammeret, det var litt rusk der. Har pumpet ca 4 l bensin gjennom systemet fra tank til forgasser. Fylt opp med 2 flasker kondensfjerner og 98 okt bensin. Det er av og til lite bensin i filteret, men det er alltid noe der.
Nu er jeg tom for ideer. Hvorfor dør den når den starter øyeblikket etter med nøkkelen?
Er det noen som har forslag til veien videre for meg og MGBen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
12 år 1 måned dager siden #935
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Motoren "dør" når den blir varm
Sitat "95 % av alle forgasserproblemer skyldes elektriske feil". Litt humoristisk sagt, men det er ofte slik at problemer av den art du beskriver skyldes tenningsproblemer. Foreslår at du kobler opp en prøvelampe i form at en liten lyspære med to lange ledninger slik at du kan ha pæren inne i bilen. Den ene ledningen kobles til karrosseriet og den andre til coilens + tilkobling. Når du skrur på tenningen vil lampen lyse. Om den da slukker samtidig med at bilen "dør" er problemet funnet. Kan da være defekt tenningsbryter eller så enkelt som en dårlig kontakt i sikringsboksen. Lykke til!
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
12 år 4 uker dager siden #940
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Motoren "dør" når den blir varm
Hei MGB 79mod har et relle i forb tenningen på inner skjermen ,eller koble en ledning fra brun på dynnamo direkte på hvit på coilen lykke til MVH Bjørn
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.180 sekunder