Bedre varmeapparat i MGB GT
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #715
av Raymond Wardenær
Bedre varmeapparat i MGB GT opprettet av Raymond Wardenær
Jeg har til hensikt å bruke min GT store deler av året, også når det er kaldt. Som de fleste vet, er ikke det originale apparatet særlig go0dt egnet for kaldvær her i landet. Men det selges jo forbedrete varmeapparater hos MGOC, og jeg bare lurer på om noen har erfaring med disse?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #719
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Bedre varmeapparat i MGB GT
Hei Raymond
Jeg hadde en GT som det var satt inn oppgradert varmeapparatregister i. Det fungerte veldig OK, varmt som bare det. Brukte aldri bilen om vinteren, men fra tidlig vår til sen høst. Det fungerte bra til det bruket i alle fall.
Det er en bra løsning om du vil ha ett utvendig originalt korrekt varmeapparat.
MGOC har slikt her: www.mgocspares.co.uk/acatalog/MGOC_SPARES_HEATER__MGB__76.html
Så har du mulighet til å bytte hele varmeapparatet med ett helt nytt og betydelig mer oppgradert. Et slikt et har jeg i MGB roadsteren og har hatt det i bilen siden den var ferdig restaurert i 2005. Har aldri hatt problemer med det.
Det gir veldig bra varme! Og er virkelig bra i en åpen bil når det er kjølig.
I en GT om vinteren må det være et funn!
Men bakdelen er at det ikke ser helt originalt ut. Så er det viktig å bevare orginalt utseende er ikke det en innertier. (på den annen side; det er jo bare å bytte tilbake om en i fremtiden vil ha et originalt et i bilen igjen)
Du finner det hos Moss:
www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=4429
Jeg hadde en GT som det var satt inn oppgradert varmeapparatregister i. Det fungerte veldig OK, varmt som bare det. Brukte aldri bilen om vinteren, men fra tidlig vår til sen høst. Det fungerte bra til det bruket i alle fall.
Det er en bra løsning om du vil ha ett utvendig originalt korrekt varmeapparat.
MGOC har slikt her: www.mgocspares.co.uk/acatalog/MGOC_SPARES_HEATER__MGB__76.html
Så har du mulighet til å bytte hele varmeapparatet med ett helt nytt og betydelig mer oppgradert. Et slikt et har jeg i MGB roadsteren og har hatt det i bilen siden den var ferdig restaurert i 2005. Har aldri hatt problemer med det.
Det gir veldig bra varme! Og er virkelig bra i en åpen bil når det er kjølig.
I en GT om vinteren må det være et funn!
Men bakdelen er at det ikke ser helt originalt ut. Så er det viktig å bevare orginalt utseende er ikke det en innertier. (på den annen side; det er jo bare å bytte tilbake om en i fremtiden vil ha et originalt et i bilen igjen)
Du finner det hos Moss:
www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=4429
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #720
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Bedre varmeapparat i MGB GT
Steinar - jeg synes alternativ 2 høres veldig interessant ut, Takk for info!
Last edit: 12 år 2 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.201 sekunder