- Mottatte takk 0
Varmeapparat oppgradering
- Sigurd Sandtveit
- Emneforfatter
- Besøkende
-
13 år 3 uker dager siden #7
av Sigurd Sandtveit
Varmeapparat oppgradering opprettet av Sigurd Sandtveit
Jeg ønsker et varmeapparat i vår MGB 1976 modell som gir mer varme og gjerne har totrinns vifte. Tips om innkjøp og montering mottas med takk. Ønsker også tips til hvordan regulere lutstrømmen slik at jeg får all varmen på beina (om ønskelig). Regulatoren for varmluft fungerer perfekt etter at jeg byttet krana som sitter på motorblokka. Den var treg og full av "gørr" og slapp ikke gjennom varmtvann før den ble byttet. En av de beste investeringene jeg har gjort på MGBen (kr. 190). Hilsen Sigurd
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
13 år 3 uker dager siden #8
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Varmeapparat oppgradering
Hei Det skall være et varmeapparat register som er oppgadert og også en variant med ny boks som er større. Viftemotor kan byttes til en med to hastigeter uten annen komplikasjon enn å legge en ny ledning fra ny bryter med uttak for hastigheter.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
13 år 3 uker dager siden - 13 år 3 uker dager siden #9
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Varmeapparat oppgradering
MOSS har et oppgradert varmeapparat på 3Kw. Det er en komplett ny enhet med part number: BHH1865X.
Du finner den her:
www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=4429
Har hatt den i min B siden 2005 og er veldig fornøyd hva gjelder varmeeffekt.
Den ser litt annerledes ut enn originalt så det kan kanskje være et ankepunkt for de som vil ha det helt originalt.
Det finnes også mulighet for å sette inn ett oppgradert register i din nåværende enhet. Har prøvd det også på en MGB GT. Det ble bedre, men ikke på langt nær så effektivt som ovennevnte enhet.
Du finner den her:
www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=4429
Har hatt den i min B siden 2005 og er veldig fornøyd hva gjelder varmeeffekt.
Den ser litt annerledes ut enn originalt så det kan kanskje være et ankepunkt for de som vil ha det helt originalt.
Det finnes også mulighet for å sette inn ett oppgradert register i din nåværende enhet. Har prøvd det også på en MGB GT. Det ble bedre, men ikke på langt nær så effektivt som ovennevnte enhet.
Last edit: 13 år 3 uker dager siden by Steinar Braaten.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
13 år 2 uker dager siden #25
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Varmeapparat oppgradering
Det finnes også oppgradert ny motor med turbin. Den nye turbinen er noe større enn den gamle så du må demontere frontplaten, sette på motoren og så på baksiden montere turbinen før du sette frontplaten på plass. Det ser helt original ut og effekten øker vesentlig. Gjør du dette og også skifter varmeregisteret vil du ha topp varmeapparat.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.194 sekunder