- Mottatte takk 0
Armstrongdemper.
- Ingvild Sjødin
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #644
av Ingvild Sjødin
Armstrongdemper. opprettet av Ingvild Sjødin
Finnes det reppsett til armstrongdemperne?
Jeg har litt svetting på den ene demperen framme og skulle gjerne hatt dette fixa for sessongen starter.
Jeg har litt svetting på den ene demperen framme og skulle gjerne hatt dette fixa for sessongen starter.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Harald Brenna
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #646
av Bjørn Harald Brenna
Besvart av Bjørn Harald Brenna i emne Sv: Armstrongdemper.
Hei, ja, det skal finnes.Sjekk med MG service i Oslo, MG Hagen i Halden eller noen av de andre deleleverandørene i inn eller utland. Kan kanskje lønne seg med et overhalingssett og ny olje i demperen(e) i samme slengen..?
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #647
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Armstrongdemper.
Det finnes ikke reppset til dempere. Du kan riktig nok få nye ventinåler. Dersom demperen bare svetter et det nok å etterfylle med riktig olje. Motorsykkelverksteder har gaffel olje som kan brukes. Oljen inneholder en tilsettning som får pakkningene til å svelle. Du får heller ikke nye Armstrongdempere, bare overhalte byttedempere.
Last edit: 12 år 2 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #650
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Armstrongdemper.
For en gangs skyld må jeg "arrestere" Truls i hans noprmalt utmerkede svar her på forumet. Jeg og sikkert flere av de andre leverandørene har nyproduserte (ikke overhalte gamle) frontdempere til MGB. Det finnes også en modifisert utgave av disse som passer til MGA.
MG Service A/S, Oslo
MG Service A/S, Oslo
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
12 år 2 måneder dager siden #651
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Armstrongdemper.
Jeg legger meg litt flat, og har litt rett. Det eksisterer ikke nye sandard støtdempere i følge Moss. Derimot er det nye dempere, 25% Uprated ( Suiteable fore fast road ) og 50% Uprated ( for copetition only ) Jeg ha ingen erfaring med disse. Det er mulig bilen blir lit "stiv" med disse. Dersom du bytter dempere må du bytte begge.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 2 måneder dager siden #653
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Armstrongdemper.
Jeg har slike nye dempere fra Moss foran på MGB`n. De fungerer utmerket.
De er 25% uprated, "suitable for fast road", men fungerer helt supert på "norwegian slow road"
Disse monterte jeg, om hukommelsen er rett, i 2007. Satte samtidig på nye Armstong dempere bak, fungerte også helt greit.
Men nå har jeg satt på justerebare Spax dempere bak sammen med paraboliske fjærer og da ble bilen utrolig fin på veien.
Så min erfaring er at originaldempere foran, gjerne nye 25% uprated, og rørdempere bak med paraboliske fjærer er en kombinasjon som fungerer mest optimalt.
De er 25% uprated, "suitable for fast road", men fungerer helt supert på "norwegian slow road"

Disse monterte jeg, om hukommelsen er rett, i 2007. Satte samtidig på nye Armstong dempere bak, fungerte også helt greit.
Men nå har jeg satt på justerebare Spax dempere bak sammen med paraboliske fjærer og da ble bilen utrolig fin på veien.
Så min erfaring er at originaldempere foran, gjerne nye 25% uprated, og rørdempere bak med paraboliske fjærer er en kombinasjon som fungerer mest optimalt.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.199 sekunder