4 punkt sikkerhetsbelter
- Åsmund Martinsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #551
av Åsmund Martinsen
4 punkt sikkerhetsbelter opprettet av Åsmund Martinsen
Er det noen som har erfaring med 4 punkt belter i MGB -eller C?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Åsmund Martinsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #569
av Åsmund Martinsen
Besvart av Åsmund Martinsen i emne Sv: 4 punkt sikkerhetsbelter
Da er det kanskje slik å forstå at 4 punkt belte er lite brukt?
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 3 måneder dager siden #599
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: 4 punkt sikkerhetsbelter
Hei
Jeg har vurdert 4-punkts. Det første problemet en møter, er hvor en skal montere øvre fester. Noen seler forlanger 2 øvre fester, mens andre samler de 2 og dermed krever kun 1 øvre feste. Det er naturlig å feste dette i karosseriet bak kalesjen. Platene her er ganske tynne og jeg har sett på racing-MGB'er at man har forsterket denne platen rundt innfestingen med en ganske så stor og tykk plate for å fordele kreftene. Husk på at kreftene på dette festet fort blir mange hundre kilo ved en kraftig smell.
Det neste problemet er at selene kommer i veien hver gang kalesjen skal opp og ned....
Jeg har også vurdert 4-punkts på min MGB GT. Her er utfordringene enda større, da en ikke har noe karosseri å feste dette i. Jeg har sett på racing-GT'er, men de har jo veltebøyler med fester i denne....
Så langt har jeg beoldt 3-punkts...
mvh
halvor
Jeg har vurdert 4-punkts. Det første problemet en møter, er hvor en skal montere øvre fester. Noen seler forlanger 2 øvre fester, mens andre samler de 2 og dermed krever kun 1 øvre feste. Det er naturlig å feste dette i karosseriet bak kalesjen. Platene her er ganske tynne og jeg har sett på racing-MGB'er at man har forsterket denne platen rundt innfestingen med en ganske så stor og tykk plate for å fordele kreftene. Husk på at kreftene på dette festet fort blir mange hundre kilo ved en kraftig smell.
Det neste problemet er at selene kommer i veien hver gang kalesjen skal opp og ned....
Jeg har også vurdert 4-punkts på min MGB GT. Her er utfordringene enda større, da en ikke har noe karosseri å feste dette i. Jeg har sett på racing-GT'er, men de har jo veltebøyler med fester i denne....
Så langt har jeg beoldt 3-punkts...
mvh
halvor
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.273 sekunder