Montering av ny pinion og kronehjul i MGB bakaksel
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #422
av Halvor Asland
Montering av ny pinion og kronehjul i MGB bakaksel opprettet av Halvor Asland
Hei
Jeg skal montere ny pinion og kronehjul ( 3,07:1 utveksling) i min MGB bakaksel ( med en Quaife ATB diffbrems ). Ihht. MGB Workshop Manual, kreves det spesielt verktøy for jobben.
Q: Noen vet om noen som gjør slikt arbeid eller har slikt verktøy for utlån?
mvh
halvor
Jeg skal montere ny pinion og kronehjul ( 3,07:1 utveksling) i min MGB bakaksel ( med en Quaife ATB diffbrems ). Ihht. MGB Workshop Manual, kreves det spesielt verktøy for jobben.
Q: Noen vet om noen som gjør slikt arbeid eller har slikt verktøy for utlån?
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Vidar Holum
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #428
av Vidar Holum
Besvart av Vidar Holum i emne Sv: Montering av ny pinion og kronehjul i MGB bakaksel
Hei
Nå ble jeg nysgjerrig, sperre?
Hvor mange %
Skyver den veldig?
Nå ble jeg nysgjerrig, sperre?
Hvor mange %
Skyver den veldig?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #430
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Montering av ny pinion og kronehjul i MGB bakaksel
Hei Vidar
Det finnes flere typer Limited Slip Differentials (LSD): De faste, de med forspente clutch-plater og ATB (Automatic Torque Biasing) som baserer seg på gir.:
www.quaife.co.uk/shop/products/qdf6kb
Jeg har ikke demontert noen ATB, men poenget med ATB'ene, er at de skal gripe på en mykere måte enn de 2 andre typene. Første type er jo bare en on/off sperre - ofte brukt på offroad-biler. Jeg har hatt en Volvo med clutch-typen og den stritter imot ved sving inntil clutch-platene slipper og det kan være litt "overraskende". Quaife som uten sammenligning er den største innen LSD i England leverer ATB-typen til race, rally samt offroad og deres forskning og utvikling har gjort dem enerådende i Europa. Over dammen er forholdene og applikasjonene noe annerledes.
Jeg har montert Quaife ATB LSD i både min Hoyle IRS (Independent Rear Suspension) for min V8 Roadster samt nå i min V8 GT. Ingen av bilene er på veien så jeg kan ikke kommentere erfaringer i bruk.
mvh
halvor
Det finnes flere typer Limited Slip Differentials (LSD): De faste, de med forspente clutch-plater og ATB (Automatic Torque Biasing) som baserer seg på gir.:
www.quaife.co.uk/shop/products/qdf6kb
Jeg har ikke demontert noen ATB, men poenget med ATB'ene, er at de skal gripe på en mykere måte enn de 2 andre typene. Første type er jo bare en on/off sperre - ofte brukt på offroad-biler. Jeg har hatt en Volvo med clutch-typen og den stritter imot ved sving inntil clutch-platene slipper og det kan være litt "overraskende". Quaife som uten sammenligning er den største innen LSD i England leverer ATB-typen til race, rally samt offroad og deres forskning og utvikling har gjort dem enerådende i Europa. Over dammen er forholdene og applikasjonene noe annerledes.
Jeg har montert Quaife ATB LSD i både min Hoyle IRS (Independent Rear Suspension) for min V8 Roadster samt nå i min V8 GT. Ingen av bilene er på veien så jeg kan ikke kommentere erfaringer i bruk.
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn-Anders Haverstad
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #433
av Bjørn-Anders Haverstad
Besvart av Bjørn-Anders Haverstad i emne Sv: Montering av ny pinion og kronehjul i MGB bakaksel
Jeg har ikke erfaring med sperre etc, men jeg har hatt ute kronhjul og pinion i forb med oppshimsing av bakaksel, noen bilder etc finnes her - om det kan være til hjelp;
www.haverstad.net/cars/jubilee/rear_axel.htm
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.176 sekunder