- Mottatte takk 0
Lucas underlige påfunn - nok en gang
- Tom Lynga
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 8 måneder dager siden #346
av Tom Lynga
Lucas underlige påfunn - nok en gang opprettet av Tom Lynga
Hei,
Lucas overrasker stadig. Denne gang forsvant alt lys, unntatt parklys. Sjekket sikringer, de var hele. Det sitter kun 2 stk i min MGB '66. Røsket og dratt i ledninger, forsøkt å sette meg inn i koblingsskjemaet, men ble ikke noe klokere. Har noen andre her erfaring med samme fenomen ?
Jeg forsøkte å finne noe her på forumet, om samme emnet har vært omhandlet før, men fant ikke noe... (mener det skulle være samlet i et dokument, i pdf-format. )
Nå er sesongen på hell, men kunne være greit å ha det fikset. Noen som har en ide om hva det kan være ?
Med MG-hilsen fra
Tom Lynga, Kolbotn
Lucas overrasker stadig. Denne gang forsvant alt lys, unntatt parklys. Sjekket sikringer, de var hele. Det sitter kun 2 stk i min MGB '66. Røsket og dratt i ledninger, forsøkt å sette meg inn i koblingsskjemaet, men ble ikke noe klokere. Har noen andre her erfaring med samme fenomen ?
Jeg forsøkte å finne noe her på forumet, om samme emnet har vært omhandlet før, men fant ikke noe... (mener det skulle være samlet i et dokument, i pdf-format. )
Nå er sesongen på hell, men kunne være greit å ha det fikset. Noen som har en ide om hva det kan være ?
Med MG-hilsen fra
Tom Lynga, Kolbotn
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 8 måneder dager siden - 12 år 4 måneder dager siden #350
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Lucas underlige påfunn - nok en gang
Sansynligvis er det en defekt lysbryter eller dimbryter eller ledningen mellom disse dersom ingen har vært og rotet med opplegget. Lysbryteren får strøm fra brun kurs. Strøm ut fra bryter til parklys rød kurs. Strøm ut fra bryter til nær/fjernlys blå kurs. Blå ledning går ned til dimmbytrer ved gulv. Der fordeler strømmen seg til blå ledning med hvit stripe som er fjernlys og blå ledning med rød stripe som er nærlys.
Last edit: 12 år 4 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Tom Lynga
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 8 måneder dager siden #353
av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Lucas underlige påfunn - nok en gang
Bare det at det er mørkt bak og. Og det er ingen lyd i hornet. Så det tyder på svikt et eller annet sted i strømforsyningen. Sikringsboksen så ganske "lodden" ut. Så jeg har bestilt ny. Ved siden av den er også en "boks" jeg ikke har gjort meg kjent med enda.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
12 år 8 måneder dager siden #354
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Lucas underlige påfunn - nok en gang
Hei
Jeg tror det er best du ringer meg i overmorgen på 55911507 så skal jeg gi deg en forklaring på problemet ditt.
mvh Truls
Jeg tror det er best du ringer meg i overmorgen på 55911507 så skal jeg gi deg en forklaring på problemet ditt.
mvh Truls
- Tom Lynga
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #373
av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Lucas underlige påfunn - nok en gang
Hei,
Nok en gang - Stor takk til Truls. En tlf og påfølgende god forklaring, litt lesing i eletrisk skjema, en ny sikringsboks, crc 26 og sjekk av alle kontakter jeg så, vips så var alt i orden igjen
Og jeg har blitt litt mer kjent med den engelske damen og hennes indre liv.
Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
Nok en gang - Stor takk til Truls. En tlf og påfølgende god forklaring, litt lesing i eletrisk skjema, en ny sikringsboks, crc 26 og sjekk av alle kontakter jeg så, vips så var alt i orden igjen

Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.208 sekunder