- Mottatte takk 0
Strømutfall MGB 1977
- Alf Schibstad
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
2 år 1 måned dager siden #6401
av Alf Schibstad
Strømutfall MGB 1977 opprettet av Alf Schibstad
For en tid siden var plutselig omdreiningstelleren, kjølevannstermometeret, bensinmåleren, blinklysene (unntatt nødblink), bremselysene og vindusviskerne "døde". Så kom systemene på igjen og var lenge i orden. Så koblet de ut igjen en stund...ispedd lange intervaller med normal drift. Sikringene sjekket (bygget om til stiftsikringer for mange år siden). Sikringene byttet. Saumfart ledningene i motorrommet, rettet noen småfeil. Nå er imidlertid disse systemene jeg nevnte ute FOR GODT og jeg er ganske opprådd, kan jo ikke bruke bilen slik som den er blitt og finner ikke feilen. Den starter og går som en drøm ellers, men jeg kan jo ikke ferdes i trafikken bare med hovedlys og nødblink! Gode råd mottas med takk!!!! Mvh., Alf Schibstad.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Alf Schibstad
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
1 år 11 måneder dager siden #6403
av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Strømutfall MGB 1977
Satte bilen på verksted og de måtte gjøre en hel del for å få orden på strømutfallet. Det var kortslutninger i forbindelse med "den grønne ledningen" ut fra sikringsboksen. Og, boksen som leverer 10V til bensinmåleren og kjølevannstermometeret var også i stykker (dårlig jording?). Dette fant jeg ut av/ ordnet selv, Classic cars v. Kaugerud skaffet ny boks. Kanskje var det den som forstyrret systemet? La opp helt egen krets til denne. Det er mulig at krypstrømmen som har vært også er løst nå, rapporterer om dette senere. Alf
- Test-medlem
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
1 år 2 måneder dager siden #6411
av Test-medlem
Besvart av Test-medlem i emne Strømutfall MGB 1977
Godt å høre at du er i gang igjen. TG i Classic Auto er alltid hjelpsom 
Mvh,
Peter

Mvh,
Peter
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.240 sekunder