- Mottatte takk 0
Ujevn gange -stopp - treg gjenstart.
- Eivind Sælen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
4 år 2 måneder dager siden #6363
av Eivind Sælen
Ujevn gange -stopp - treg gjenstart. opprettet av Eivind Sælen
Heisann
MGB 1963 med doble US forgassere. Starter lett med choke. Må kjøre med litt choke. Plutselig stopp ved tomgang. Svært vanskelig å få startet igjen. .Smeller av og til voldsomt i eksosen. Spesielt etter å ha kjørt litt på gear ned over bakke.
Noen tips - eller anbefaling av noen som kan denne type motorer i Bergensområdet - sør.
MGB 1963 med doble US forgassere. Starter lett med choke. Må kjøre med litt choke. Plutselig stopp ved tomgang. Svært vanskelig å få startet igjen. .Smeller av og til voldsomt i eksosen. Spesielt etter å ha kjørt litt på gear ned over bakke.
Noen tips - eller anbefaling av noen som kan denne type motorer i Bergensområdet - sør.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
4 år 2 måneder dager siden #6364
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Ujevn gange -stopp - treg gjenstart.
Sjekk at choken slår seg av. Dysene kan stå i nedre stilling og motoren blir sur. Pluggene vil da være sorte av sot.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Alf Schibstad
- Besøkende
-
4 år 1 måned dager siden #6365
av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Ujevn gange -stopp - treg gjenstart.
Høres ut som forgasserfeil. dette at den smeller i eksosen når motoren bremser på gir - og at du må kjøre med litt choke på - kan faktisk tyde på mager bensinblanding. Etter at du har varmkjørt motoren - skru ut pluggene og les dem. De skal være lyst sjokoladebrune. Er de hvite: for mager blanding. Er de sotete: for fet blanding. Og: er det veldig forskjell på plugg 1 og plugg 4? Da kan det være noe med den ene forgasseren. Flottøren kan ha hengt seg opp, f. eks.......Forgasserjustering: Litteratur eller nettet!
Men før du gjør alt dette, få tak i en stroboskoplampe og sjekk tenningen, den kan være ca. 12 grader før øvre dødpunkt. Sjekk "boka", tenningsmerker på svinghjulet. Lykke til! Alf.
Men før du gjør alt dette, få tak i en stroboskoplampe og sjekk tenningen, den kan være ca. 12 grader før øvre dødpunkt. Sjekk "boka", tenningsmerker på svinghjulet. Lykke til! Alf.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.236 sekunder