Startvansker

• Vetle Slagsvold Støre
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 2 måneder dager siden #6362 av Vetle Slagsvold Støre
Startvansker opprettet av Vetle Slagsvold Støre
Jeg er en fersk eier av en MGB GT (1967).

Fikk ikke start på den nå etter vinteren, og det første jeg gjorde var å lade batteriet.

Nå går starteren, men motoren tenner ikke. Jeg har prøvd med choke dratt ut, men til ingen nytte.

Noen som kan gi en uerfaren fyr tips til hvordan går jeg frem for å diagnostisere og fikse dette? Bilen er i god stand, med nye tennplugger fra i fjor. Halv tank med bensin, men brukte ikke stabilisator i vinter.

-Vetle

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Einar Hansen
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 1 måned dager siden #6368 av Einar Hansen
Besvart av Einar Hansen i emne Startvansker
Hei,
Vet ikke om du har fått fikset dette nå, men jeg ville nok først ha sjekket om bensinpumpa går! Hender den tar kvelden over vinteren! Videre hvis bensinpumpa virker ok ville jeg tatt ut en plugg for å sjekke om det er gnist. Ville ha startet med dette og hvis ikke noe av dette er årsaken til startproblemene, må du nok gå dypere til verks...
Einar

• Øyvind Wiksaas
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 1 måned dager siden #6370 av Øyvind Wiksaas
Besvart av Øyvind Wiksaas i emne Startvansker
Om du har fått frem bensin, så ligger dette på tenning. Elementært er å sjekke om du har gnist. Enkelt å kjøpe en glassplugg sett denne inn på en av pluggledningene. Om du ikke har en slik, så trekk av en pluggene sett inn en plugg om du har, og få kona, eller venn til å vri på startnøkkelen. Husk pluggen liggende til gods.
Mulig å ta av fordelerlokk, se på stift og gjør samme test. Om du ikke ser noen gnist mellom stiftkontakter så må denne justeres, byttes. Bytt også kondensator. Det har vært flere tilfeller av dårlig rotor, sjekk også denne. Lykke til

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.250 sekunder
Forumløsning av: Kunena