Tenningsjustering

  • Morten Hansen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 7 måneder dager siden #6344 av Morten Hansen
Tenningsjustering opprettet av Morten Hansen
Fant et innlegg på facebook om hvordan justere tenningen. Interessangt, men har dette noe for seg? Noen som har synpunkter før jeg prøver ut teorien i praksis.

Shane Miller
If the timing isn't set first it doesn't matter how in tune your carbs are or aren't. You have to set the timing and then adjust the carbs. Total timing is what your looking for 32 degrees advanced. Total timing is setting the timing at 3000 3500 rpm range because that's where one usually drives at. Initial timing is setting it at idle which doesn't matter because you don't drive at an idle. Also make sure your vacuum advance is working properly. To do so suck on the end of the vacuum advanced line you should be able to feel air coming in and then stop if not you vacuum advance isn't working and thats what adjusts the lag on take off from idle till you get passed about 1500 to 2000 rpm and it will feel sputterish. Also I prefer electronic ignition over those points in the distributor.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Mark Ratcliff
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 7 måneder dager siden #6345 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Tenningsjustering
Hei.
Det er en veldig vanlig metode brukt av mange på MG og Mini forumer både i UK og USA. Anbefalt av mange med gode rykter som eksperter. Om det er bedre eller ikke kan jeg ikke si, men ha hørselvern på, det bråker fælt i garasjen på 3500rpm.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.241 sekunder
Forumløsning av: Kunena