Viberering tomgang

• Kjell Mangerud
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 11 måneder dager siden #6052 av Kjell Mangerud
Viberering tomgang opprettet av Kjell Mangerud
Jeg har en MGB med Weber DCOE45 forgasser. Den vibrerer på tomgang. Når jeg tar av tennpluggledningen på sylinder 1 og 4 faller turtallet litt, mens når jeg tar av tennpluggledningen på sylinder 2 og 3, faller turtallet mye. Jeg har målt kompresjonen og den er lik 9 bar på alle sylindre. Ventilene er justert. Det er nytt elektronisk tenningsanlegg og nye tennpluggledninger. Jeg har justert tenningstidspunktet slik at motoren går best mulig. Jeg har justert tomgangsturtallet i henhold til anbefaling. Er det noen som kan ha en forklaring og som har forslag på hva jeg kan gjøre??
Kjell Mangerud Medlem 1593

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Mangerud
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 11 måneder dager siden #6054 av Kjell Mangerud
Besvart av Kjell Mangerud i emne Viberering tomgang
Jeg kom tilfeldig over en artikkel om trimming av MGB og der kom det fram at med den inntaksmanifolden de der brukte var fiorholdet at sylinder 1 og 4 fikk en rikere blanding på grunn av en kort inntaksmanifold med stor krumming. Grunnen til den korte manifolden var at det ikke var plass for en lengre for da ville luftfiltret komme bort i innersiden på framskjermen. Det fantes en annen manifold som var bedre, men jeg oppfattet at det var vanskelig å unngå at motoren vibrerte på tomgang.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.173 sekunder
Forumløsning av: Kunena