MGB bremseklosser
- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5968
av Tore Lie
MGB bremseklosser opprettet av Tore Lie
Noen som vet om det er noen som selger ordentlige Mintex classic bremseklosser til MGB i Norge? Jeg kan kjøpe dem fra England, men nettsiden der insisterer på å sende dem med kurerpost, og det koster 600 kroner. Litt bortkasta penger, liksom...
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5969
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne MGB bremseklosser
Noen som har erfaringer med EBC Green Stuff klosser? Sjekket på nettet, og det er som vanlig - noen elsker, andre hater og det er veldig få i midten.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5970
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MGB bremseklosser
...Marcel V og jeg skal til England med bil i slutten av april....
- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5972
av Tore Lie
Takk for tilbud, men det endte med EBC Green Stuff-klosser fra Rimmer. De skulle bare ha £ 14 for frakt, Moss skulle ha £ 24 for frakt av de samme klossene. Og Mintex altså £ 56 i frakt for sine Classic-klosser. Britene er rare når det gjelder frakt, de vil så gjerne sende med kurer eller DHL eller noe sånt selv om det ikke haster i det hele tatt. Det er greit når du står på Finnmarksvidda og trenger ny dynamo, men... Hva er galt med good old Royal Mail?
Jeg er ute etter bremseklosser som gir litt mer "bite" når de er kalde enn de umerkede standardklossene gjør. Barn i veien, elg osv. Ikke sikkert jeg får det, men verd et forsøk? Dessuten et lite håp om at de skal skrike litt mindre, men jeg vet at det kan jo være mange årsaker til bremseskriking som ikke direkte har med bremsematerialet å gjøre.
Jeg er ute etter bremseklosser som gir litt mer "bite" når de er kalde enn de umerkede standardklossene gjør. Barn i veien, elg osv. Ikke sikkert jeg får det, men verd et forsøk? Dessuten et lite håp om at de skal skrike litt mindre, men jeg vet at det kan jo være mange årsaker til bremseskriking som ikke direkte har med bremsematerialet å gjøre.
- Per Roger Nielsen
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5976
av Per Roger Nielsen
Besvart av Per Roger Nielsen i emne MGB bremseklosser
Hei Tore. Kjørte hele fjoråret (9.000 km) med EBC Green Stuff klosser og EBC skiver på C'en. Bra bett. John-Willy sier min bremser bedre enn hans med std skiver og klosser.
- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 2 måneder dager siden #5978
av Tore Lie
Godt å høre, Per Roger! Jeg tenker å kombinere dem med standard skiver, har hatt et par nye skiver liggende i årevis.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.217 sekunder