Dekk til MGB 65-mod
- Morten Buene
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5700
av Morten Buene
Dekk til MGB 65-mod opprettet av Morten Buene
Hei!
Har 4.5 " chrome 60 eikers felger på bilen min. På bilen er det 165/14 dekk. Hos de lokale dekkprodusentene i Valdres, anbefaler de å gå opp til 175/14. De dekka eg har på har fungert flott, men de er over 10 år gamle, og dermed litt harde. Vil et eventuelt skifte av dim gjøre noe med egenskapene på bilen (de er jo ikke store endringen), og er det eventuelt noe spesielt en må tenke på?
Har 4.5 " chrome 60 eikers felger på bilen min. På bilen er det 165/14 dekk. Hos de lokale dekkprodusentene i Valdres, anbefaler de å gå opp til 175/14. De dekka eg har på har fungert flott, men de er over 10 år gamle, og dermed litt harde. Vil et eventuelt skifte av dim gjøre noe med egenskapene på bilen (de er jo ikke store endringen), og er det eventuelt noe spesielt en må tenke på?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5701
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Dekk til MGB 65-mod
Jeg bruker vanligvis 175x14 med 70 profil på disse bilene. Du får litt bredere dekk og ved å bruke 70 profil får du likevel omtrent samme rulleomkrets. Med 175 får du heller ikke noe problem med at dekksiden tar inn i karrosseriet, noe som kan skje om du bruker "fetere" dekk.
- Morten Buene
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5702
av Morten Buene
Besvart av Morten Buene i emne Dekk til MGB 65-mod
Kjempebra! Takk for eit godt svar!
- Morten Buene
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5705
av Morten Buene
Er det anbefalt å bruke slange i dekkene siden dette er eikefelger av eldre årgang?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5706
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Dekk til MGB 65-mod
Eldre eikefelger er ikke beregnet for slangeløse dekk så du må nok bruke slanger og felgbånd. Dette lager ofte problemer ved at dekk inniblant har merkelapper etc. klistret inne i dekket. Om de som monterer dekkene ikke er nøye med å fjerne disse lappene vil det kunne føre til punkteringer. En annen ting er at moderne dekk beregnet for slangeløs montering ofte har skrå riller innstøpt på innersiden. Om slangen går og gnisser mot disse rillene under kjøring vil det også kunne føre til punkteringer. Prøv å få tak i dekk som er glatte på innersiden og be dekkmontørene sjekke at det ikke sitter noen klistrelapper på innersiden i dekket.
- Morten Buene
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 1 uke dager siden #5707
av Morten Buene
Takk for fantastisk god hjelp

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.197 sekunder