123 elektronisk tenning
- Arvid Johnsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 2 måneder dager siden #5615
av Arvid Johnsen
123 elektronisk tenning opprettet av Arvid Johnsen
Klar til å montere 123 elektronisk tenning i min MGB 1963 mod. Skiltet på motoren er borte. I følge instruksjonsheftet til 123 skal en sette microbryter for rette tenningskurve.
Er det noen som vet hva den skal stå på?
Arvid.
Er det noen som vet hva den skal stå på?
Arvid.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 2 måneder dager siden #5616
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne 123 elektronisk tenning
Sett den i posisjon 2.
- Arvid Johnsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 2 måneder dager siden #5617
av Arvid Johnsen
Besvart av Arvid Johnsen i emne 123 elektronisk tenning
Tusen takk for svar,alltid hjelp å få på forumet.
Mvh Arvid
Mvh Arvid
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
8 år 2 måneder dager siden #5619
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne 123 elektronisk tenning
Jeg har 123-fordeler i både min MGB og MGB GT.
De fungerer fint og begge bilene starter letter etter at fordeleren ble skiftet.
Grunnlaget for god funksjon er nøyaktig innstilling av tenningstidspunk.
Jeg ser Kjell anbefaler still 2 og da er det sikkert riktig. Du kan også forsøke annen innstilling, men det er liten forskjell å spore ved test av andre innstillinger. 123-fordeleren er sikkert driftssikker, men jeg vil alltid ha med meg min gamle fordeler i tilfelle driftsvikt i 123-fordeleren. Om 123- fordeleren svikter er det ingen som kan hjelpe deg!! Har du med den gamle fordeleren tar du enkelt ut 123 og setter inn din gamle slik at du kan fortsette reisen.
De fungerer fint og begge bilene starter letter etter at fordeleren ble skiftet.
Grunnlaget for god funksjon er nøyaktig innstilling av tenningstidspunk.
Jeg ser Kjell anbefaler still 2 og da er det sikkert riktig. Du kan også forsøke annen innstilling, men det er liten forskjell å spore ved test av andre innstillinger. 123-fordeleren er sikkert driftssikker, men jeg vil alltid ha med meg min gamle fordeler i tilfelle driftsvikt i 123-fordeleren. Om 123- fordeleren svikter er det ingen som kan hjelpe deg!! Har du med den gamle fordeleren tar du enkelt ut 123 og setter inn din gamle slik at du kan fortsette reisen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
8 år 2 måneder dager siden #5620
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 123 elektronisk tenning
Jeg har også en 123 fordeler og er superfornøyd. Har ikke med den gamle fodeleren, tenker at sjansen for at andre komponenter svikter er mye høyere. Mine hverdagsbiler har hatt elektronisk tenning siden slutten av sytti tallet, og aldri feil, samtidig som teknologien må ha blitt bedre underveis? Men har med vannpumpe :unsure:
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.193 sekunder