- Mottatte takk 0
Hovedbryter batteri
- Bjørn Harald Hjortland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5528
av Bjørn Harald Hjortland
Hovedbryter batteri opprettet av Bjørn Harald Hjortland
Jeg har problem med at batteriet tappes når bilen står ubrukt over tid. Tenkte å montere en hovedbryter. Hvor er beste stedet å sette den på en 67 roadster? Jeg har skiftet til ett 12 volts batteri og tenkte å montere den bak setet, ut fra den tomme batterikassa. Andre og bedre forslag mottas med takk.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
8 år 4 måneder dager siden #5529
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Hovedbryter batteri
Jeg gå ut fra at du har batteriet på høyre side og at det er en bil med rattet på venstre side.
I så tilfelle ville jeg montert bryteren på høyre side bak for da når du den fra førersetet. Dersom batteriet tappes fort kan det være flere årsaker. En vanlig feil er krypstrøm i hornene. Kobl en prøvelampe mellom bakerikabelen og batteriet. Lyser denne fjerner du sikringene. Slukker lampen da er du på rett spor. Setter du inn sikringen der det er fiolet ledning ut av boksen og lyset tenner er feilen i hornene da det bare er hornkretsen som er sikret på en 1967 roadster med denne sikringen. Gamle batterier lader seg ut over tid selv om du har hovedbryter. Rengjør også batteriet og sørg for at det er gummi mellom batteriet og festet.
I så tilfelle ville jeg montert bryteren på høyre side bak for da når du den fra førersetet. Dersom batteriet tappes fort kan det være flere årsaker. En vanlig feil er krypstrøm i hornene. Kobl en prøvelampe mellom bakerikabelen og batteriet. Lyser denne fjerner du sikringene. Slukker lampen da er du på rett spor. Setter du inn sikringen der det er fiolet ledning ut av boksen og lyset tenner er feilen i hornene da det bare er hornkretsen som er sikret på en 1967 roadster med denne sikringen. Gamle batterier lader seg ut over tid selv om du har hovedbryter. Rengjør også batteriet og sørg for at det er gummi mellom batteriet og festet.
- Bjørn Harald Hjortland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5531
av Bjørn Harald Hjortland
Besvart av Bjørn Harald Hjortland i emne Hovedbryter batteri
Takker for svar 
Du har helt rett at bilen har venstreratt og batteriet på høyre side. Jeg hadde ikke tenkt på at det er selvfølgelig er lurt å nå bryteren fra førersetet. Batteriet var nytt i fjor høst, så det bør være ok. Skal teste med prøvelampe slik som du beskriver.

Du har helt rett at bilen har venstreratt og batteriet på høyre side. Jeg hadde ikke tenkt på at det er selvfølgelig er lurt å nå bryteren fra førersetet. Batteriet var nytt i fjor høst, så det bør være ok. Skal teste med prøvelampe slik som du beskriver.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.190 sekunder