Ny tonneau er akkurat litt for smal
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5478
av Jan Emil Kristoffersen
Ny tonneau er akkurat litt for smal opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Jeg har fått en full tonneau til min 64 B fra Prestige Autotrim. Nydelig håndverk. Men en er ca 1/2 tomme for smal bak kalesjerommet slik at jeg ikke får klemt nedpå LTD ringene i tonneauen på kalesjepeg-ene på begge sider. Med tonneau sticks på plass er det åpenbart helt umulig, med dem fjernet er det fortsatt umulig. Jeg har en Michelotti fold down cabriolet, men den pakker seg pent ned i rommet bak setene.
Råd? Varme og strekke? Det er 7 grader + i garasjen nå. Og jeg er litt frustrert.
Mvh
Jan
Råd? Varme og strekke? Det er 7 grader + i garasjen nå. Og jeg er litt frustrert.
Mvh
Jan
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Svein Kristiansen
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden - 8 år 4 måneder dager siden #5479
av Svein Kristiansen
Besvart av Svein Kristiansen i emne Ny tonneau er akkurat litt for smal
Hei Jan jeg hadde det samme problemet som deg.
Min tonneau lå i garasjen i et år før jeg torde å montere den ferdig Og jeg spurte mange om råd underveis og alle sa den ikke passet, men når jeg strakk og fikk masse hjelp av kona så kom den på plass til slutt. (jeg har også sett at noen monterer ekstra fester for å lette monteringen)
Lykke til, Svein
Min tonneau lå i garasjen i et år før jeg torde å montere den ferdig Og jeg spurte mange om råd underveis og alle sa den ikke passet, men når jeg strakk og fikk masse hjelp av kona så kom den på plass til slutt. (jeg har også sett at noen monterer ekstra fester for å lette monteringen)
Lykke til, Svein
Last edit: 8 år 4 måneder dager siden by Svein Kristiansen.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5480
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Ny tonneau er akkurat litt for smal
Min kan heller ikke monteres i kaldt vær. Men jeg får alle festene på plass om sommeren.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5481
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Ny tonneau er akkurat litt for smal
Takk for trøstende svar! Har vært ute i garasjen igje ni kveld og trukket og strukket etter å ha pakket kalesjen. Veldig nøye. Tror at det kan gå - etterhvert - og som dere sier vil nok sommervarme kunne hjelpe godt.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5482
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ny tonneau er akkurat litt for smal
Dette er et kjent problem med nye kalesjer og tonneauer og spesielt i kaldt vær.
Sett den på så godt det går og sett en vifteovn slik at den blåser mot tonneauen. Etter en stund vil den bli så myk at den kan settes på alle peg'ene. Legg noen gamle telefonkataloger (om du fortsatt har noen) eller noen tunge bøker oppå den på de strammeste stedene og la de ligge slik til våren kommer. Problemet løst! Husk å føre tilsyn med vifteovnen så ikke bilen din brenner opp.
Sett den på så godt det går og sett en vifteovn slik at den blåser mot tonneauen. Etter en stund vil den bli så myk at den kan settes på alle peg'ene. Legg noen gamle telefonkataloger (om du fortsatt har noen) eller noen tunge bøker oppå den på de strammeste stedene og la de ligge slik til våren kommer. Problemet løst! Husk å føre tilsyn med vifteovnen så ikke bilen din brenner opp.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5484
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Ny tonneau er akkurat litt for smal
Takk Kjell for godt råd, jeg har en velegnet vifte ovn, og med tålmodighet og tilsyn prøver jeg igjen til helgen !
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.273 sekunder