Panser

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden #5345 av Bjørn Erik Johannessen
Panser opprettet av Bjørn Erik Johannessen
Vurderer å skaffe et nytt panser til B'en. Kjøper det brukt hos:
www.mg-cars.org.uk/andyjennings/ . Andy Jennings har både stål og alu. panser. Noen som har meninger mht. fordeler og/eller ulemper?-bortsett fra at alu er lettere. ?? Styrke? Lakkering? Alu mot stål hengsler. Isoleres? ? ? ? B)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden - 8 år 8 måneder dager siden #5351 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Panser
Hei Bjørn Erik

Min '75 MGB GT V8 hadde et svært dårlig panser. Under et besøk i England tidligere iår, bestemte jeg meg for å anskaffe et nytt panser.

Min tidligere GT - en veldig tidlig '67 ...

Vedlegget ble ikke funnet

... hadde originalt alu panser. Det veier som du sier Bjørn Erik veldig lite, men har visse svakheter. Bl.a. har veldig mange aluminiumspansere skader rundt bakre feste for hengslene av forskjellige grunner.

Ryktene sier samtidig at GT V8 har et spesielt panser for å hindre at tverrforsterkningen ikke berørte forgasser/luftfiltere, men en sammenligning av panseret på bilen idag ( som jeg anter er originalt...???) og andre, tilsier at dette ryktet ikke medfører sannhet.

Uansett - jeg endte opp med et aluminiumspanser, men tro meg ..... jeg så på MANGE før jeg fant et som var brukbart. £100 var vel ikke noen overpris. Jeg fikk samtidig panseret lakkert hos en bekjent i England. De som så min GT under Norsk MG Rally i juni. kunne beskue panseret i all sin glans.

Vedlegget ble ikke funnet

Erfaringer???

1) ikke kjøp et brukt alupanser før du er sikker på at det er i god stand!!
2) alupansere ble brukt på de tidlige MGB'ene som hadde en stang for å holde panseret oppe. Nyere MGB'er har en teleskop-løsning for å holde panseret oppe. Et tidlig alupanser har IKKE fester for de nyere teleskop-løsningen. Jeg boret ut braketten fra mitt gamle panser og planlegger å skru denne på alu-panseret.

Forøvrig er jeg veldig fornøyd..

halvor
Last edit: 8 år 8 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden #5353 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Panser
Takk for utførlig svar Halvor :cheer:

Fikk denne beskjeden tilbake fra Andy:

"Shipping a bonnet to Norway would be outrageously expensive approx £200 , no difference between ali or steel as it will go on volumetric weight
Kind regards Andy"

Tror jeg lar det hele være, og kjører videre med mitt gamle stålpanser med et visst "særpreg" . Lett bulket & en smule herpa rundt hengslene.

Mer
8 år 8 måneder dager siden - 8 år 8 måneder dager siden #5355 av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Panser
Kjøpte nettop selv et nytt panser fra Moss Europe til 140 pund+38 pund i frakt. Syns ikke det var så ille:-)

Topp kvalitet, men det var i stål og laget i Taiwan vel å merke..
Last edit: 8 år 8 måneder dager siden by Christopher Konings.

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden #5357 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Panser
Hei, - det var jo ikke så "ille" . . takk for tipset :cheer:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.219 sekunder
Forumløsning av: Kunena