- Mottatte takk 0
Skifte ratt
- Tom Lynga
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #206
av Tom Lynga
Skifte ratt opprettet av Tom Lynga
Hei,
Jeg har en '66 MGB og prøver å få av det gamle slitne rattet. Har for lenge siden kjøpt et nytt. Men, jeg får ikke av det gamle. Problemet sitter i den delen hvor hornbryter er. Har prøvd å dra ut, men sitter bom fast. Har oppdaget 3 små hull, med noe som minner om små skruer. Lar seg ikke rikke. Regner med at noen andre har gjort denne jobben før, og kan gi noen tips.
Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
Jeg har en '66 MGB og prøver å få av det gamle slitne rattet. Har for lenge siden kjøpt et nytt. Men, jeg får ikke av det gamle. Problemet sitter i den delen hvor hornbryter er. Har prøvd å dra ut, men sitter bom fast. Har oppdaget 3 små hull, med noe som minner om små skruer. Lar seg ikke rikke. Regner med at noen andre har gjort denne jobben før, og kan gi noen tips.
Hilsen Tom Lynga, Kolbotn
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Rygge
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #208
av Bjørn Rygge
Besvart av Bjørn Rygge i emne Sv: Skifte ratt
Er ikke helt sikker på om du mener senteret på rattet, men jeg måtte bruke svinghjulsavdrager får å få av mitt.
- Tom Lynga
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #216
av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Skifte ratt
Den delen man må ha av for å komme til mutteren som holde selve rattet.
Håper noen kan gi en beskrivelse av hvordan den kan taes av.
Tom
Håper noen kan gi en beskrivelse av hvordan den kan taes av.
Tom
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 10 måneder dager siden - 12 år 10 måneder dager siden #217
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Skifte ratt
Inne i de tre hullene du beskriver sitter det settskruer med vanlig spor. Dersom du ikke klarer å løse minst en av disse kan du borre en av dem ut. Da kan du sannsynligvis vippe hornknappen ut med et skrujern.
Under hornknappen finner du mutteren som holder rattet. Nå må man være forsiktig!! Du trenger en medhjelper! Løs mutteren en tørn eller to. Plasser en pipe på mutteren slik at gjengene på rattstammen går fri. En sitter i setet med knærne under rattet og presser oppover.
slå et slag med en tung hammer på toppen av pipen. For all del ikke mange løse slag! Rattet løsner plutselig, så det er viktig at mutteren sitte på. Dersom mutteren ikke er der når du prøver å løse rattet kan det resultere i knuste tender og kløvd leppe. Jeg har sett det.
Under hornknappen finner du mutteren som holder rattet. Nå må man være forsiktig!! Du trenger en medhjelper! Løs mutteren en tørn eller to. Plasser en pipe på mutteren slik at gjengene på rattstammen går fri. En sitter i setet med knærne under rattet og presser oppover.
slå et slag med en tung hammer på toppen av pipen. For all del ikke mange løse slag! Rattet løsner plutselig, så det er viktig at mutteren sitte på. Dersom mutteren ikke er der når du prøver å løse rattet kan det resultere i knuste tender og kløvd leppe. Jeg har sett det.
Last edit: 12 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.180 sekunder