VINYLTAK
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 1 måned dager siden #5019
av Halvor Asland
VINYLTAK opprettet av Halvor Asland
Hei
Jeg holder på å rive av det gamle vinyltaket som trolig har stått på siden 1975. Det er morkent og hullete. Aceton fjerner sakte men sikkert den gamle kontaktlimen.
Jeg har fått tak i ny vinyl fra UK og har fått utrykkelig beskjed om å benytte høytemperatur kontaktlim siden sort vinyl kan bli svært varm i sola.
Q1: Noen som vet om produsent og produktnavn for en passende kontaktlim?
Q2: Har noen klubbmedlemmer i Oslo-området forsøkt å lime på ny vinyl - evt. vet noen om firma som kan gjøre dette?
halvor
Jeg holder på å rive av det gamle vinyltaket som trolig har stått på siden 1975. Det er morkent og hullete. Aceton fjerner sakte men sikkert den gamle kontaktlimen.
Jeg har fått tak i ny vinyl fra UK og har fått utrykkelig beskjed om å benytte høytemperatur kontaktlim siden sort vinyl kan bli svært varm i sola.
Q1: Noen som vet om produsent og produktnavn for en passende kontaktlim?
Q2: Har noen klubbmedlemmer i Oslo-området forsøkt å lime på ny vinyl - evt. vet noen om firma som kan gjøre dette?
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 1 måned dager siden #5024
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne VINYLTAK
Til denne jobben bør du absolutt bruke lim på sprayboks. Bruker du pensel og lim på boks vil det garantert kladde seg og bli stygge bulker i vinylen.
- Ketil Ole Løkke
- Besøkende
-
9 år 3 uker dager siden #5108
av Ketil Ole Løkke
Besvart av Ketil Ole Løkke i emne VINYLTAK
Hei,
Jeg er vel i samme situasjon, og har planer om å skifte taket i sommer. Hvis du allerede har "løst oppdraget", hvilke erfaringer gjorde du deg mht. lim - alternativt sadelmaker i Oslo-området ?
Ketil
Jeg er vel i samme situasjon, og har planer om å skifte taket i sommer. Hvis du allerede har "løst oppdraget", hvilke erfaringer gjorde du deg mht. lim - alternativt sadelmaker i Oslo-området ?
Ketil
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 3 uker dager siden #5109
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne VINYLTAK
Hei Ketil
Jeg har ikke løst oppdraget. Sjekker litt på nettet - skal til det forgjettede land medio juni og planlegger å stikke innom noen som kan hjelpe....
Jeg har ikke løst oppdraget. Sjekker litt på nettet - skal til det forgjettede land medio juni og planlegger å stikke innom noen som kan hjelpe....

- Ketil Ole Løkke
- Besøkende
-
9 år 3 uker dager siden #5110
av Ketil Ole Løkke
Besvart av Ketil Ole Løkke i emne VINYLTAK
Hei Halvor,
Det hørtes jo ut som en god plan det
Jeg skal undersøke litt rundt her hjemme, hvis det dukker opp et godt alternativ så skal jeg si i fra.
God tur !!
Det hørtes jo ut som en god plan det

God tur !!
- Helge Odden
- Besøkende
-
9 år 3 uker dager siden #5111
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne VINYLTAK
Jeg brukte lim på boks og litt stiv pensel på et Cortina tak det gjekk veldig bra, begynte på midten og jobbet meg utover mot takrenna, sydde forresten vinyltaket selv.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.196 sekunder