Veivhusventilasjon.
- Ingvild Sjødin
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #4998
av Ingvild Sjødin
Veivhusventilasjon. opprettet av Ingvild Sjødin
Dersom man monterer annen type forgasser enn SU,- hvordan kan man da ordne veivhusventilasjonen? :blink:
Bjørn Sjødin
Bjørn Sjødin
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #5000
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Veivhusventilasjon.
Er du miljøfreek??
Dampen fra veivhuset er i all hovedak uforbrendt bensin og eksos som har unsluppet stempelringene. Denne dampen fra veivhusventilasjonen har egentlig ingenting i motoren å gjøre, men siden en måler utslipp som ALT som motoren slipper ut - ikke bare via eksosen - fører en denne dampen inn i forbrenningskammeret og brenner det som vil brenne ( uforbrendt bensin samt CO ) .... Derfor er et alternativ å legge denne ned under bilen.
Alternativt må du bore et hull i luftfilteret og lede gassene inn der slik at de havner inn i forbrenningen...
halvor
Dampen fra veivhuset er i all hovedak uforbrendt bensin og eksos som har unsluppet stempelringene. Denne dampen fra veivhusventilasjonen har egentlig ingenting i motoren å gjøre, men siden en måler utslipp som ALT som motoren slipper ut - ikke bare via eksosen - fører en denne dampen inn i forbrenningskammeret og brenner det som vil brenne ( uforbrendt bensin samt CO ) .... Derfor er et alternativ å legge denne ned under bilen.
Alternativt må du bore et hull i luftfilteret og lede gassene inn der slik at de havner inn i forbrenningen...
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #5003
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Veivhusventilasjon.
Enig med Halvor i at en fin løsning er å legge luftrøret ned under motoren. Ved en gjennomtenkt plassering kan du få en jet effekt som gir noe av samme undertrykket i veivhuset som en slusing tilbake til innsugssystem - når bilen er i bevegelse. Alle biler hadde dette frem til 60-tallet. Reduserte vel også støyplagen på grusveiene våre :woohoo:
Jeg har for min del nettopp konvertert fra Weber DGV til doble SU HS4, nyoverhalte, med store åpne K&N filtre og AAA nåler. Jeg kan ikke få fullrost de forgasserne. Og med et Peter Burgess Econotune topplokk har B-en virkelig fått en Tiger på tanken!
Jeg har for min del nettopp konvertert fra Weber DGV til doble SU HS4, nyoverhalte, med store åpne K&N filtre og AAA nåler. Jeg kan ikke få fullrost de forgasserne. Og med et Peter Burgess Econotune topplokk har B-en virkelig fått en Tiger på tanken!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
9 år 1 måned dager siden #5005
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Veivhusventilasjon.
Oopss! Mente støvplage...
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.223 sekunder