- Mottatte takk 0
Motorproduk dato og special racing frostplugg?
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #4962
av Jan Emil Kristoffersen
Motorproduk dato og special racing frostplugg? opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Hei,
Kikket på delemotoren min og fant motornummer 18GH -WE-H 2186. Tror dette da er en europeisk 1968-69 motor, H for High compression? Den har ikke cut aways for ventilene i blokka. Langs cylindrene er det slått inn numrene 2 - 1- 1- 2 i toppen av blokka. Er dette for tilpasning av riktige stempler mon tro? Støpenummer nede på høyre side er H 10-68 og 12H1365/12H1442/12H1777
Frostpluggen under motornummer skiltet er merket med "Made in Canada" LR 336 -400W -115V. Jeg antar dette er noe av en elektrisk artikkel som er gjenbrukt som en nød frostplugg - eller er dette en ekstremt sjelden canadisk bygget racing motor :woohoo: ??
Takk for gode innspill. Blokka ser hel og grei ut og lurte på å få kokt den ren
og langsomt bygge opp en reserve short motor. Har en tilsynelatende bra veiv, råder etc liggende til den
Mvh
Jan Emil
Kikket på delemotoren min og fant motornummer 18GH -WE-H 2186. Tror dette da er en europeisk 1968-69 motor, H for High compression? Den har ikke cut aways for ventilene i blokka. Langs cylindrene er det slått inn numrene 2 - 1- 1- 2 i toppen av blokka. Er dette for tilpasning av riktige stempler mon tro? Støpenummer nede på høyre side er H 10-68 og 12H1365/12H1442/12H1777
Frostpluggen under motornummer skiltet er merket med "Made in Canada" LR 336 -400W -115V. Jeg antar dette er noe av en elektrisk artikkel som er gjenbrukt som en nød frostplugg - eller er dette en ekstremt sjelden canadisk bygget racing motor :woohoo: ??
Takk for gode innspill. Blokka ser hel og grei ut og lurte på å få kokt den ren
og langsomt bygge opp en reserve short motor. Har en tilsynelatende bra veiv, råder etc liggende til den
Mvh
Jan Emil
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Peter Skarsjø
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
9 år 2 måneder dager siden #4963
av Peter Skarsjø
Besvart av Peter Skarsjø i emne Motorproduk dato og special racing frostplugg?
Jeg holder på å skrive en artikkel (ikke helt ferdig, men det kommer seg) med kronologiske endringer på MGB, herunder motorer.
www.nmgk.no/index.php?option=com_content...&Itemid=1527&lang=nb
Her fremkommer det at 18GH ble introdusert på det nordamerikanske markedet i september 1968.
Jeg antar at det du beskriver i frostpluggen er restene av en motorvarmer. Igjen for det amerikanske markedet (115V).
www.nmgk.no/index.php?option=com_content...&Itemid=1527&lang=nb
Her fremkommer det at 18GH ble introdusert på det nordamerikanske markedet i september 1968.
Jeg antar at det du beskriver i frostpluggen er restene av en motorvarmer. Igjen for det amerikanske markedet (115V).
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 2 måneder dager siden #4964
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Motorproduk dato og special racing frostplugg?
Selvsagt er det resten av en blokkvarmer. Det burde jeg ha skjønt. Og motor for det amerikanske markedet, blokk støpt oktober 68. Burde vel være en grei blokk å jobbe videre med. Cutawayene til ventiler er vel mest snakk om nøye oppmerking og Dremel jobbing. Håper ellers at mitt nyfriserte Econotune topplokk gjør susen i første omgang på den utmerkede motoren som nå sitter i bilen min. Er blitt litt forsinket av andre grunner så våroppfyring gjenstår fortsatt.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.239 sekunder