Fordeler, vakumregulator

• Morten Hansen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 10 måneder dager siden #198 av Morten Hansen
Fordeler, vakumregulator opprettet av Morten Hansen
Puslet med bil for mange år siden og mener å huske at vi sjekket vakumreguleringen i fordeleren ved å suge i vakumslangen og så at stifteskiven flyttet seg. Jeg husker bare ikke hvor hardt vi måtte suge for at den skulle bevege seg. Nu tror jeg at jeg har problemer med fordeleren på min B og jeg må suge veldig hardt for at skiven i fordeleren skal flytte seg.
Er det noen som har noen tips om hvor hardt jeg må suge for å få den nødvendige forflyttning på skiva?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
12 år 10 måneder dager siden #199 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Fordeler, vakumregulator
Jeg har en del data på fordelere. Hva er understellsnummeret og motornummeret på bilen din. Jeg har ikke noen MGB med ditt navn i registeret så jeg kan ikke finne bilen fra dette.

• Ola Thygesen
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 10 måneder dager siden #201 av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Fordeler, vakumregulator
Når du suger trekkes den øverte platen via en fjær.
Platen glir rundt på et senter som etter lang tids bruk kan bli veldig treg. Om du demonterer den øverste platen ( hekt av fjæren og løsne skruene) kan du rense der hvor platen sklir rundt. Smør på litt fett og kjenn at den beveger seg lett. Monter sammen og forsøk nå å suge. Den skal bevege seg med moderat suging. ( dette skrevet om fordeler D25 - jeg husker ikke om D45 er lik)

• Morten Hansen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 10 måneder dager siden #203 av Morten Hansen
Besvart av Morten Hansen i emne Sv: Fordeler, vakumregulator
Hei. Har medlmsnr 1652 og alle data på bilen er meldt inn til deg. Tror det egentlig skal være elektronisk fordeler på bilen, men den er byttet til en vanlig fordeler.
Mvh
Morten A Hansen

Mer
12 år 10 måneder dager siden #204 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Fordeler, vakumregulator
Ja bilen din er i registeret under Morten A. Hansen. Fant den ikke i farten da jeg søkte på Morten Hansen. På bilen din kan det være et rele styrt av gearvelger som bare åpner for vacum i 4. gear. MAO ikke vakumregulering av tenning på 1,2 og tredje gear. Dersom det er byttet fordeler, passpå at vacumet er hentet fra riktig sted. Ring meg gjerne på 55911507 i morgen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.200 sekunder
Forumløsning av: Kunena