- Mottatte takk 0
Orginalratt til MGB 67.
- Bjørn Harald Hjortland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 3 måneder dager siden - 9 år 3 måneder dager siden #4884
av Bjørn Harald Hjortland
Orginalratt til MGB 67. opprettet av Bjørn Harald Hjortland
Jeg har en roadster fra 1967. Hadde den på EU kontroll hos NAF i Ålesund og fikk anmerkning på at den ikke hadde orginalratt. Den har hatt ett 13 toms ratt siden den ble importert i 95. Er det diameter på rattet de ikke liker. Det er jo mange som har byttet ratt på bilene sine. Hva er orginal diameter på rattet til en 67.
Last edit: 9 år 3 måneder dager siden by Bjørn Harald Hjortland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Peter Skarsjø
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
9 år 3 måneder dager siden #4886
av Peter Skarsjø
Besvart av Peter Skarsjø i emne Orginalratt til MGB 67.
Originalstørrelsen er vel 15 tommer. Jeg kjører selv med et 14-tommers Motolita og synes det er litt smått. Fint å se på, men det blir tungt å ratte på lav hastighet. Likevel er det sjelden et praktisk problem.
Kan forstå at verkstedet synes 13-tommer blir i knappeste laget.
Kan forstå at verkstedet synes 13-tommer blir i knappeste laget.
- Bjørn Harald Hjortland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 3 måneder dager siden #4887
av Bjørn Harald Hjortland
Besvart av Bjørn Harald Hjortland i emne Orginalratt til MGB 67.
Jeg har fått ett 15 tommers ratt som passer på eksisterende boss, så jeg var tenkt å bytte det. Den er veldig tung på rattet med 13 tommer. Men du tror at anmerkningen har med størrelse på ratt. og ikke at det er uorginalt.
- Peter Skarsjø
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
9 år 3 måneder dager siden #4888
av Peter Skarsjø
Meg bekjent er det ikke noe i veien for å ha et uorginalt ratt, så lenge størrelsen er iht spesifikasjon. Og ja, jeg tror det er størrelsen verkstedet har hengt seg opp i. Men det er andre bidragsytere her på forumet som kanskje kan si dette med større sikkerhet enn jeg.
- Peter Skarsjø
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
9 år 3 måneder dager siden #4889
av Peter Skarsjø
Hvis du likevel får problemer med godkjenning er det sikkert noen i Bergen senter som kan låne deg et ratt under inspeksjonen.
Men da er det mange som får problemer. Vi kjører rundt med uorginale ratt nesten alle sammen :woohoo:
Men da er det mange som får problemer. Vi kjører rundt med uorginale ratt nesten alle sammen :woohoo:
- Tore Lie
- Besøkende
-
9 år 3 måneder dager siden #4892
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Orginalratt til MGB 67.
Jeg tror faktisk det originale rattet på MGB Mk 1 var 16,5". Nummeret før buss. Riktig, Truls? 
Har aldri prøvd, men styringen skal visstnok være ganske lett med så stort ratt. Jeg har 15" ratt på min, og synes det er utmerket. Anbefalingen til Moto Lita for MGB er 15" eller 14".
Tror nok du vil oppleve at bilen blir bedre å kjøre med et litt større ratt enn 13". Det virkelige problemet med så lite ratt på denne bilen er nok at det tar litt lenger tid å manøvrere i en krisesituasjon med så tung styring som dette rattet gir..

Har aldri prøvd, men styringen skal visstnok være ganske lett med så stort ratt. Jeg har 15" ratt på min, og synes det er utmerket. Anbefalingen til Moto Lita for MGB er 15" eller 14".
Tror nok du vil oppleve at bilen blir bedre å kjøre med et litt større ratt enn 13". Det virkelige problemet med så lite ratt på denne bilen er nok at det tar litt lenger tid å manøvrere i en krisesituasjon med så tung styring som dette rattet gir..
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.274 sekunder