Spørsmål - overhaling av SU HS4 forgassere

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4832 av Jan Emil Kristoffersen
Spørsmål - overhaling av SU HS4 forgassere opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Hei,

Jeg overhaler et sett med HS4 gassene til min B. I rep settet følger det med to ganske store fiberpakninger (se bildet) som jeg ikke kan se noen logisk plass for. Forslag?

Dessuten oppfatter jeg at der hoveddysen er skrudd opp i forgasserhusene er det ingen pakning (fordi bensinen ikke skal komme til flensen men står inne i hoveddysen. Er det riktig oppfattet?

Mvh

Jan Emil

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4834 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Spørsmål - overhaling av SU HS4 forgassere
Kan dette være pakninger under tilskruingen for oljedemperne i vacuumklokkene? Ellers er det riktig som du antar. Bensinen står bare innvendig i dyserøret og derfor trengs det ingen pakning rundt dette. På MGA forgasserne er det nødvendig med pakninger da bensinen her står både utenfor og innenfor dyserøret. Et tegn på at disse pakningene er utslitt er at man ikke klarer å få stilt mager nok bensin/luft blanding.

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4836 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Spørsmål - overhaling av SU HS4 forgassere
Du har rett Kjell, dette er pakninger som passer til oljedemperne. Takk også for svar om dyserøret, nå er forgasserne snart helt samlet og burde kunne gi service. Topplokket ventes snart fra Peter Burgess, blyfritt og forhåpentligvis mer lettpustende!

Mvh

Jan Emil

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.200 sekunder
Forumløsning av: Kunena